Mycket schysst av dig!
Jag testade precis med en magnet och den var magnetisk, betyder det vanlig tråd då eller?
Icecap sa en gång när jag skulle testa remanensen i nåt slags järn (började med icke-rostfri trådspik) och han sa att jag inte skulle använda rostfri spik, har det med saken att göra?
Då är jag alltså ägare av lite svetstråd om jag förstått det rätt?
Tackar och bugar!
Sen kan jag meddela att jag redan fått nytta av din fina skruv!
Genom att spänna fiskelinan tillräckligt hårt med hjälp av din skruv så blev det asbra.
Cirkelbågen är nästan borta!
Dvs nåltrycket kommer vara jämt och fint över hela skivan.
Det enda man måste tänka på är att inte lyfta tonarmen för högt för då glider den ner till botten av upphängningen och då får man fysiskt flytta tillbaks den till mitten samtidigt som om man då inte träffar mitten (eller där tonarmen hängde innan, snarare) så får man ett annat nåltryck men risken för detta är ganska liten
Jag märker förresten nu att det är lätt gjort att man lyfter tonarmen för mycket och att den glider ner, detta har nog att göra med att fiskelinan är så hårt spänd nu.
Botemedlet för det är att klämma på en liten plåtbit (kanske tom en liten blykula som man metar "med"

) för då får man ett stopp på tonarmens vertikala glidande samtidigt som denna blykula inte påverkar den fullständigt friktionslösa upphängningen ett smack!
En liten sak jag oroar mig för är att en fiskelina är tänjbar och därmed kanske den tänjer ut sig med tiden som då får nåltrycket att öka, vore inte bra.
Bifogar lite bilder.
MVH/Roger
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.