Hej!
Jag har ett lustigt problem, min dator accepterar bara ett fåtal märken av USB-stickor.
De som tidigt visade sig fallera var SanDisk.
Ett tag fungerade sedan Verbatim (16G&32G) men senast jag köpte 32GB Verbatim fungerade inte det heller.
Det enda som funkar nu är Kingston fast jag tror de bara är på 8GB.
Precis alldeles nyss skulle jag föra över min projektmapp för utprintning, såg då i properties att den inte var större än c.a 300M.
Detta tog sedan min laptop hela 10 minuter att föra över.
När jag sen tog stickan och gick in till min printerdator skedde överföringen på mindre än en minut.
Enda skillnaden är att min laptop skrev till minnet medans min printerdator läste från minnet (borde ta ungefär lika lång tid enligt amatören mig).
Vore kul om man fick ordning på detta även om jag är nöjd så länge ett stick-märke i alla fall fungerar.
Fast det vet man ju inte, ska bli spännande och se vad mitt nya Kingston 32GB-stick jag planerar köpa på ELFA säger.
MVH/Roger
PS
Jag måste numera ha minst 32GB för att få plats med all årsvis backande.
Långsamt och kräset USB
- Spisblinkaren
- EF Sponsor
Re: Långsamt och kräset USB
Skrivning ÄR långsammare, men detdär låter rejält långsamt. Sånahär siffror hittade jag i mina loggar, för skrivning till och tillbakaläsning från en billig sticka.
1531445248 bytes (1,5 GB, 1,4 GiB) copied, 209,818 s, 7,3 MB/s
1531445248 bytes (1,5 GB, 1,4 GiB) copied, 50,9394 s, 30,1 MB/s
- Spisblinkaren
- EF Sponsor
Re: Långsamt och kräset USB
Tack för ditt test, rvl!
Man kan alltså summera det med att skillnaden skrivning/läsning är ungefär 4/1 tidsmässigt.
Fast jag har grovt räknat 10/1.
OCH en kräsenhet vad beträffa stick-märke.
MVH/Roger
Man kan alltså summera det med att skillnaden skrivning/läsning är ungefär 4/1 tidsmässigt.
Fast jag har grovt räknat 10/1.
OCH en kräsenhet vad beträffa stick-märke.
MVH/Roger