Någon som kan identifiera denna SMD kod/komponent?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Henry

Någon som kan identifiera denna SMD kod/komponent?

Inlägg av Henry »

Jag har gått bet, en sida säger att det är en dubbeldiod en annan att det är en mosfet som jag mer lutar åt men pinnarna på den var 3 denna har 5 och är en SOT-25 och den andra Sot-23.

Det står A19r på den.

Det är en spole kopplad till den så rimligtvis någon switch historia men om detta är en mosfet eller om det är en kontrollkrets vet jag däremot ej men motståndet på 200k kan ev skvallra lite om att det tyvärr ev är en kontrollkrets. Men oavsett så har google har inte varit till så mycket hjälp än så länge och jag har kollat på en del SMD-kod sidor.

Sitter i en liten minikamera.
A19r.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
H.O

Re: Någon som kan identifiera denna SMD kod/komponent?

Inlägg av H.O »

En Googling på SOT23-5 A19r antyder att det skulle kunna vara TLV62566, en step down converter, och pinouten verkar vid en snabb titt stämma men jag hittar inget i databladet som hänvisar till A19r-märkningen och ett annat TI-dokument indikerar att ett A på en TI-komponent betyder Amplifier så jag vet inte säkert....
Användarvisningsbild
Henry

Re: Någon som kan identifiera denna SMD kod/komponent?

Inlägg av Henry »

just ja SOT23-5 finns ju för fasen också.

Jo det stämmer väldigt bra pinmässigt inget snack om det, skall kolla baksidan på kortet med för att bekräfta och det hela matas med 4.2V så att det skulle behövas en step down låter i alla fall högst sannolikt på så sätt.

Ett A finns även på dioder så vet inte, men inom TI:s egna beteckningar är det kanske så. Men denna komponent kan förstås mycket väl vara tillverkad av någon helt annan men med samma funktioner och kanske tom även samma beteckningar.

Men nu har jag något att gå på så tackar för detta. :)
Skriv svar