Bra professionelt patchlim?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
ece

Bra professionelt patchlim?

Inlägg av ece »

Hej!

Ska ut med en produkt i test i verkligheten snart och naturligtvis har det blivit några missar på första revisionen.
Är det någon som vet vilken typ av lim samt var man hittar det för att limma patchkablar på kortet?
Det måste vara bra nog att stå ut med skak i fordon och klara hållbarheten från -40 till 100 grader.

Mvh/
Andreas
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Re: Bra professionelt patchlim?

Inlägg av TomasL »

Epoxy eller kiselgummi.
ece

Inlägg av ece »

Tackar för tipset!

Blev en kiselbaserad enkomponentlim på RS.

Ha det!

Mvh/
Andreas
Användarvisningsbild
SM6XUN

Inlägg av SM6XUN »

får man be om art.nr?
jag letar efter ett högviskolim som tål tvättning :)
Användarvisningsbild
psynoise
EF Sponsor

Inlägg av psynoise »

OT:

Jag tror det finns en del noja inom elektroniktillverkning. Det ska vara specialklister hit och dit. Däremot har jag prat med en som tillverkat elektronik i trettio år som använt exempelvis byggsilikon med ättika med bra resultat. Har man dock kunder som vill betala både tid och material går det ju att gräva ner sig i ämnet. Men annars tror jag att väldigt mycket mer standard produkter går att använda inom elektroniktillverkning.
ece

Inlägg av ece »

SM6XUN skrev:får man be om art.nr?
jag letar efter ett högviskolim som tål tvättning :)
Visst!

Black Cartridge Silicone Adhesive, 310 ml AS1821
Artikelnummer: 458-733
Antal: 1

Mvh/
Andreas
ece

Inlägg av ece »

psynoise skrev:OT:

Jag tror det finns en del noja inom elektroniktillverkning. Det ska vara specialklister hit och dit. Däremot har jag prat med en som tillverkat elektronik i trettio år som använt exempelvis byggsilikon med ättika med bra resultat. Har man dock kunder som vill betala både tid och material går det ju att gräva ner sig i ämnet. Men annars tror jag att väldigt mycket mer standard produkter går att använda inom elektroniktillverkning.
Jag håller med till fullo!
Folk med mc köper gaffelolja istället för ATF olja som är 10 ggr dyrare men identisk.

Nu är det bara som så att jag inte har råd att chansa och har man designat något som ska tåla IP6k9k så tänker jag inte låta mitt företag gå i konkurs, vilket kommer hända om vi missar affären, p.g.a. billigt skitlim. Automotivbranschen har de flesta kraven hårdare än Aero och Space.

Mvh/
Andreas
Användarvisningsbild
SM6XUN

Inlägg av SM6XUN »

Tack för numret, synd att det var svart, ville ha transparent men det är svårt att hitta bra grejor så jag skall prova den här!
Snart säljer handlarna bara skit eftersom det tydligen är det folk vill ha.. :wink:
Skriv svar