På en W7 dator:
Windows update fungerar inte sedan ett halvår och varje gång jag startar den manuellt så försöker den ladda hem W10 vilket naturligtvis inte funkar. Detta trots att jag inte bett om det och jag hittar ingenstans att avmarkera W10 som man kan med alla andra uppdateringar
Den står bara och försöker tills jag avbryter och det blir inget av med övriga uppdateringar som jag gärna vill ha.
Någon som har en fix på detta?
För att stoppa erbjudandet så avinstallera:
KB3021917
KB3035583
KB2952664
Därefter skall de gömmas i Windows Update.
Kontrollera även om uppdateringen laddats ned, den ligger i så fall på C-Disken foldern heter $Windows.~BT och är gömd.
I kommandoprompten kör cleanmgr /sageset:11 och mappen.
För Er som ännu inte fått Windows 10 tvångsuppgraderat så rekommenderar jag absolut "GWX Control Panel". Det har i alla fall hållit allt vad det utlovat för min del. Det finns väldigt bra beskrivet vad GWX Control Panel gör och inte gör i manualen som kan läsas i sin helhet innan hemladdning och hur enkelt som helst att använda
Hej!
min acer dator windows vista 7 krachade .
Då fick jag ominstallera windows 7
med alla drivrutiner.sedan kom problemen med
att webbläsaren inte fungera längre. microsoft
update utelämnade viktiga update filer för explorer och mail programet samma sak mm.
Varför måste man köpa en ny dator när den funkade
innan den krachade bara för att Microsoft skiter i
alla som kör äldre program vara. .
TomasL skrev:För att stoppa erbjudandet så avinstallera:
KB3021917
KB3035583
KB2952664
Därefter skall de gömmas i Windows Update.
Kontrollera även om uppdateringen laddats ned, den ligger i så fall på C-Disken foldern heter $Windows.~BT och är gömd.
I kommandoprompten kör cleanmgr /sageset:11 och mappen.
Pröva med att ladda hem "GWX Control Panel". Du kan bocka för att inte tillåta Windows 10 uppgradering samtidigt som du bockar för att tillåta övrig Windows update automatiskt. För min del har det som jag nämnde fungerat perfekt. Jag kör Windows 7 Pro