T: Brännjärn
T: Brännjärn
Tänkte höra efter vad det skulle kosta att få gjort ett brännjärn i stål? Diameter cirka 50 mm med en logo i. Antar att det går att fräsa eller gnista ur en sådan.
Re: T: Brännjärn
Kul, jag tänkte just på samma sak härom dan och nu kommer en tråd i samma ämne 
adamant.se säljer brännjärn (elektriska) men jag har ingen uppfattning om priset.

adamant.se säljer brännjärn (elektriska) men jag har ingen uppfattning om priset.
Tänkte det kunde vara kul att låta någon på forumet göra en. Om någon nu har tid, lust och utrustning förstås.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Tid och lust finns men ingen maskin som är 'up-and-running' dvs står och väntar på material/delar.
måste ju fråga vad det är tänkt att användas till ? läder ? trä ? kött ? flickvännen ?
(Gissningar i sannolikhetsordning hehe)
(Gissningar i sannolikhetsordning hehe)
Ungefär så här var det tänkt:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- prototypen
Men så bra Tecno, då gör du ett till mig. Ska göra hållare för apparatskåpsnycklar, en träkloss med siluetten av nyckeln inbränt.
Protte
Protte
-
En litet sidospår.
Borde man inte kunna göra om våra lillasystrar (eller annan CNC) till CNC styrda gnistar (EDM) (sänkgnistning? eller är sänkgnistning bara namnet när man har en matris som "kopieras")?
Dvs borde inte MACH3 kunna ta en signal från en gnistelektronik så att Z-axeln backar bak erforderlig sträcka eller matar fram till inställt mått och på så sätt sakta men säkert kan skapa valfri 2.5D mönster i alla elektriskt ledande material. OM man fick det hela att fungera så skulle man med hjälp av en plastbalja, en rundstång, en liten vattenpump och lite elektronik kunna bearbeta stål även i en lillsyrra.
Fort torde det inte gå, men frågan är OM det skulle fungera alls?
Borde man inte kunna göra om våra lillasystrar (eller annan CNC) till CNC styrda gnistar (EDM) (sänkgnistning? eller är sänkgnistning bara namnet när man har en matris som "kopieras")?
Dvs borde inte MACH3 kunna ta en signal från en gnistelektronik så att Z-axeln backar bak erforderlig sträcka eller matar fram till inställt mått och på så sätt sakta men säkert kan skapa valfri 2.5D mönster i alla elektriskt ledande material. OM man fick det hela att fungera så skulle man med hjälp av en plastbalja, en rundstång, en liten vattenpump och lite elektronik kunna bearbeta stål även i en lillsyrra.
Fort torde det inte gå, men frågan är OM det skulle fungera alls?
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Mach + extern elektronik som tar hand om retur biten och allt runt om denna händelsen och sedan ger Mach kommando att fortsätta när 'händelsen' är klar.