Erfarenheter utav kraftig batteritestare?
Re: Erfarenheter utav kraftig batteritestare?
Köpte en Biltema-batteritestare för 449:- för 2 månader sedan. Funkar för mig, ingen leveranstid och mycket enklare om man skulle behöva utnyttja garantin.
Tack för din synpunkt Per S. Men alla har inte ett geografiskt fördelaktigt läge att lätt kunna besöka biltema. Jag undviker att åka tvärs genom stan 3 mil enkel resa med bil för att köpa något som blir mer än dubbelt så dyrt med resekostnader än att köpa något på webben som hamnar i min brevlåda där jag bor. Dessutom går det åt 2-3 timmar i rusningstrafik om jag skulle behöva göra ett sådant inköp. Jag passerar ganska sällan butiker förutom mataffärer när jag åker till och från jobbet. Utlämningsstället är bara några km från min bostad vilket är väldigt skönt. Jag har för övrigt inte speciellt bråttom att få prylarna, jag har ändå fullt upp den närmsta tiden 

Men det är ju mycket roligare att åka bil än att shoppa på nätet 

Hur gick det med FOXWELL BT100 batteritestaren?
Fungerar den bra?
Fungerar den bra?
-
Min har funkat helt ok. Den verkar mäta nån typ av värde som nästan skulle kunna vara verklighetsbaserad.... Nu mäter den bara kapacitet och state of charge. Och det ger väl ett hum. Sedan har jag ändå kört med biltemas den grövre som gör en riktig belastningstest och kör jag de paralellet har man ivf ett hum.
Om inte annat så laddar man upp batteriet först och det fortsfarande inte ger vettiga värden så är det förmodligen förbrukat
Om inte annat så laddar man upp batteriet först och det fortsfarande inte ger vettiga värden så är det förmodligen förbrukat