Det du letar efter är ett strömrelä. Dom finns för inbyggnad men det blir inte billigare än att köpa dosan från Clas ohlson
http://www.elbutik.se/product.html/stro ... x-1vxl-16a
Relä som dras av 240v ac
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Re: Relä som dras av 240v ac
Vi har ett dyligt arrangemang i vår verkstad. Spånsug startar när klyvsågen startas. Sedan går spånsugen någon minut efter sågen stängts av för att få i sig de sista dammkornen. Lite mer komplicerat men funkar asbra.
-
Jag dumförklaras här tycker jag. Tråkig stil. Så där brukade jag hålla på också i mitt område tills jag fick bättre självförtroende.
Ska jag alltså montera vägguttag och skit därinne.
Det blir ju inte jättesnyggt och jag har inte helt galet med plats där inne heller.
Jag hade tänkt typ såhär men jag kanske drömmer
Ska jag alltså montera vägguttag och skit därinne.
Det blir ju inte jättesnyggt och jag har inte helt galet med plats där inne heller.
Jag hade tänkt typ såhär men jag kanske drömmer
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ett relä eller kontaktor kommer att brumma.
Och om jag har förstått beskrivningen korrekt, så har du 230v in som slås av och på med en strömbrytare. Du vill att nätadaptern går igång när man slår på strömmen.
Då är det inte svårare än att göra som icecap föreslår, koppla helt enkelt in adaptern på nätspänningen efter strömbrytaren. När allt annat får ström får då även nätadaptern ström. Varför blanda in relä/kontaktor? Men jag kanske inte har förstått problemet här...
Och om jag har förstått beskrivningen korrekt, så har du 230v in som slås av och på med en strömbrytare. Du vill att nätadaptern går igång när man slår på strömmen.
Då är det inte svårare än att göra som icecap föreslår, koppla helt enkelt in adaptern på nätspänningen efter strömbrytaren. När allt annat får ström får då även nätadaptern ström. Varför blanda in relä/kontaktor? Men jag kanske inte har förstått problemet här...
-
Jo jag inser att jag har varit ute och cyklat rejält här haha. Nya mediciner.....
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.