Jag har fått ännu en galen ide'

Jag har nyligen byggt ihop en ny hylla, blev till slut jättefin om än lite vinglig.
Vad jag inte hade räknat med var att hyllplanet alldeles ovanför stereon kommer så tätt inpå stereon att jag nätt och jämt når att sätta på slutstegen.
Jag kan inte ha det så.
Flera lösningstips har tacksamt dykt upp i min hyll-tråd där jag också kommit på några själv:
1) Montage av ännu ett ojordat grenuttag ovanför de andra två där jag drar en kabel högt upp på hyllans högra ben så att jag mha sladdbrytare eller väggbrytare lätt kan styra on/off.
2) Inköp av ett speciellt fäste för grenuttag (40 spänn endast på Clas) och därefter helt enkelt bara fästa ett jordat grenuttag med knapp (som jag redan har) ovanför de andra två.
3) Bygge av klonk-brytare.
Jag är nu inne på 3) för den låter roligast om än inte billigast.
Min principskiss är inte fullt genomtänkt, t.ex behöver klonken vila i nåt vid off-läge (kanske man bara kan göra den dubbelt så hög med liknade kontaktorer neråt som bara används till att hålla fast klonken).
Sen kanske det blir lite svårt med strömöverföringen (utan glapp) om man gör som jag skissat, kanske man borde mata klonken innifrån istället även om lödörat kommer se till så att kabeln åker jojjo varje gång.
Annars är väl kanske berylliumkoppar det svåraste att få tag i samtidigt som klonken måste ha berylliumkoppar på båda skänklarna (koppar funkar ju liksom inte då det oxiderar).
Jag har dock precis fått varning om ljusbågar, men jag vet inte för sladdbrytare fungerar ju.
MVH/Roger