RS 485, russinen i kakan
- Greensilver
- Kontakt:
RS 485, russinen i kakan
Jag letar lite efter information om RS 485, har sökt en del men passar ändå på att fråga om det är någon som har några russin att bjuda på. Någon som läst en kurs på högskola eller liknande som har något utbildningsmaterial att bjuda på eller liknande?
Jag vill alltså lära mig kommunicera mellan en uC och en våg som använder RS 485.
Jag vill alltså lära mig kommunicera mellan en uC och en våg som använder RS 485.
- Greensilver
- Kontakt:
Passar på att låna tråden...
Kan man styra en MAX RS485 (den Icecap länkade till) direkt med en microcontroller, d.v.s. med TTL nivåer 0-5V, eller måste man ha en MAX RS232 för att få rätt nivåer emellan?
Har för mig någon sa att man behövde en MAX RS232 emellan för att få rätt nivåer, men det kanske bara är för längre avstånd?
Mats
Kan man styra en MAX RS485 (den Icecap länkade till) direkt med en microcontroller, d.v.s. med TTL nivåer 0-5V, eller måste man ha en MAX RS232 för att få rätt nivåer emellan?
Har för mig någon sa att man behövde en MAX RS232 emellan för att få rätt nivåer, men det kanske bara är för längre avstånd?
Mats
Jovars, så mycket förstår t.o.m. jag. Men iomed att jag såg någon som kopplat en MAX RS232 att driva en MAX RS485 så vart jag konfunderad om det var något standardsätt att koppla dessa. Antagligen var det då någon typ av speciallösning, hum, antagligen för att han kopplat mot serieporten till datorn?
Äh! Glöm det!
Äh! Glöm det!