Tror inte 1000w lyfter den heller, denna är ju lite större än en minimoto och dessutom kommer batterierna sitta ganska långt fram i chassit så det blir inte rätt viktfördelning för det heller!
Min plan är att dreva ner den så mycket som går, med de drev jag har beställt så är jag dock fortfarande på 27km/h enl räkningen, det är för mycket, det är inte planen att den ska gå att köra "så fort" jag vill iallafall ha en ambition att komma in under "segway"reglerna... men beroende på om jag kan modifiera ett annat drev lite så kanske jag kan få den ner till 24km/h och så får jag därifrån vara lite kreativ med att kanske köra på lägre spänning eller bara begränsa PWM så att den inte går fortare än 20km/h..
Nu kanske det dock inte alls är ett problem för att motorn inte presterar det varv som uppges under last, men på andra sidor så uppger de varvtalet vid frispinn resp. under last så det kan ju stämma det de skriver på rull..
Alternativt så finns det nerväxlade motorer, men de har jag testat i ett annat projekt och det låter en hel del om den nerväxlingen så... låter som det är rakskurna kugg i dem