Hjälp med examensarbete !!
Hjälp med examensarbete !!
hej!
det är dags för examensarbete, jag och min kollega har sökt febrilt men ALLA säger att dom ej har tid att handleda. Eftersom ALLA företag verkar ha fullt upp just.
Vi fösöker hitta företag som sysslar med ASIC/FPGA och vhdl i sthlm trakten. Men det är riktigt svårt.
är det ingen här som rekomendera något företag i sthlm trakten som ev kan lägga ut något examensarbete?
Med vänliga hälsningar
Andreas
det är dags för examensarbete, jag och min kollega har sökt febrilt men ALLA säger att dom ej har tid att handleda. Eftersom ALLA företag verkar ha fullt upp just.
Vi fösöker hitta företag som sysslar med ASIC/FPGA och vhdl i sthlm trakten. Men det är riktigt svårt.
är det ingen här som rekomendera något företag i sthlm trakten som ev kan lägga ut något examensarbete?
Med vänliga hälsningar
Andreas
Har du varit i kontakt med alla relevanta företag du hittar t.ex. genom eniro på sök som FPGA eller elektronik? Alltid ett håll att angripa problemet från, om man redan hört med alla sina kontakter...
Hade exakt samma problem. Letade under dryga två månader utan att få annat än nej/vi har inte tid till svar. Sökte även annonserade jobb utan att höra av dem över huvud taget. Nada....
Övergick till taktiken att ringa till ALLA företag som finns i teknikparken Mjärdevi här i Linköping. Kammade noll där oxå. Sen så helt plötslig hade jag tre jobb på G som alla ville att jag skulle dit. Började i måndags på Ingate... Vad lärde jag mig då? Allt handlar om tur och timing. Företagen har dessutom NOLL framförhållning, när dom kommer på nåt vill dom att man ska börja direkt.
Övergick till taktiken att ringa till ALLA företag som finns i teknikparken Mjärdevi här i Linköping. Kammade noll där oxå. Sen så helt plötslig hade jag tre jobb på G som alla ville att jag skulle dit. Började i måndags på Ingate... Vad lärde jag mig då? Allt handlar om tur och timing. Företagen har dessutom NOLL framförhållning, när dom kommer på nåt vill dom att man ska börja direkt.
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
hej! tack för svaren.
jo jag har sökt igenom eniro och skickat ansökningar och ringt de företag som sysslar med det jag vill göra.
har gjort samma sak på företagsfakta
Jag och min kollega var 90% säkra att få jobba hos SAAB test systems. men dom ångrade sig i sista sekund.. så nu står vi här utan nått alls istället.
det lät lovande osv osv. men sen bara NEJ..
jo jag har sökt igenom eniro och skickat ansökningar och ringt de företag som sysslar med det jag vill göra.
har gjort samma sak på företagsfakta
Jag och min kollega var 90% säkra att få jobba hos SAAB test systems. men dom ångrade sig i sista sekund.. så nu står vi här utan nått alls istället.
det lät lovande osv osv. men sen bara NEJ..
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
Tack för erbjudandetbengt-re skrev:Kanske om du är riktigt bra har vi ett exjobb åt dig i rätt område.

Jag är villig att lära mig så mycket som möjligt om det, eftersom det var det roligaste ämnet av alla kurser jag läst. Tycker det är riktigt kul. Men jag har ju ingen "jobberfarenhet" inom det tyvärr.
Vilket företag är det?
mvh Andreas