Nja och nej.
Jag hade idén att justera in alla rören separat så att nivån blir lika hög på alla frekvenserna.
tänkte köra vitt brus via en högtalare och därefter mäta nivåen.
troligen helt onödigt men det var den idén ja utgick från.
Men hade troligen inte gjort det om ja skulle gjort den igen.
Återstår att se om det gör någon nytta ☺
Ljudkikaren
-
Re: Ljudkikaren
Bra jobbat och kul projekt! Men jag tycker du borde byggt en hjälm av den där ringen av kretskort. Den skulle kunna ha inbyggda lurar så att operatören kan lyssna på resultatet och se riktigt snygg ut samtidigt.
-
Haha, ju en hjälm med massa kablar hade sett fräckt ut.
Behöver hitta något bra spectrumanalysator program till datorn för att slutföra ljudkurvan på bästa sätt.
Då jag har justeringsmöjligheter på varje microfon så måste jag nyttja den möjligheten oxå.
Någon som testat sådana program?
Ska köra line in i datorn för detta.
Behöver hitta något bra spectrumanalysator program till datorn för att slutföra ljudkurvan på bästa sätt.
Då jag har justeringsmöjligheter på varje microfon så måste jag nyttja den möjligheten oxå.
Någon som testat sådana program?
Ska köra line in i datorn för detta.
Då ska du använda Voxengo Span. En utmärkt spektrumanalysator i plug-in-format som är gratis. Plogue Bidule är ett bra värdprogram för att koppla och skicka ljudsignaler åt olika håll.
-
-
superx skrev:Då ska du använda Voxengo Span. En utmärkt spektrumanalysator i plug-in-format som är gratis. Plogue Bidule är ett bra värdprogram för att koppla och skicka ljudsignaler åt olika håll.
Hmm.
Det var ett typ tilläggsprogram va?
Behövde annat i grunden, eller hur funkar detta?
Ja, du behöver ett inspelningsprogram eller annat ljudprogram som kan ladda plug-ins. T.ex. Plogue Bidule.