Högtalare alá bluetooth
Det hela började när jag letade en portabel högtalare till sommarresan, men inte riktigt var nöjd med det som man kunde få för vettiga pengar eller vad
vettiga prylar kostade

Så bestämde mig att börja kika på DIY-versionen av ovan nämnda högtalartyp. Det finns mänger av trevliga byggen, som spelar högt, spelar länge etc etc.
Men jag ställde mig undrande till många byggen då alla satsar på enorma baselement jämfört med övriga element, så bas verkade vara något många vill ha i överflöd.
Det jag var ute efter är LAGOM mängd bas, men så få detaljer till bygget som möjligt.
Att köpa alla delar och slänga in i en trevligt designad låda var min vision, men det blev som det blev när jag fick inspiration av ett bygge som drevs av superkondensatorer.
Och nu sitter jag för tillfället och caddar upp kort för drivning/laddning (100% glad amatör så eagle får det svårt med mig, och jag med eagle)
Om högtalaren:
Elementen jag valt är 2x Fostex FE126En, fullrangeelement som kommer ge vettigt ljud kompletterad med en rätt avstämd port för det lilla extra "umpfet"
Volymen, optimalt är 10 liter per element, men tydligen kan man enligt vad jag läst gå så långt ner som 6 liter, men då snackar vi minimigränsen
Lådan i MDF, som faneras med ek/vit-ek som ska betsas med något passande.
Drivning med Superkondensatorer alá Maxwell
Det är allt just nu!