Mitt namn är Urban (45år) och jag bor i Motala. Mina intressen är mest bilar och motorcyklar men även gamla stereoprylar och husrenovering.
Jag jobbar som fixturbyggare på Väderstadverken, ett företag som tillverkar lantbruksmaskiner.
Jag har haft lite koll på det här forumet ett tag men jag registrerade mig inte förrän idag och det ska bli trevligt att få ta del av den samlade kunskap som verkar finnas här, jag hoppas att kanske kunna bidra med nåt själv nån gång framöver.

Den mekaniska delen av MITT fräsbygge börjar bli klar och det jag har kvar är några fästen för kulskruvar och motorer innan det börjar
bli dags för elektroniken och då känner jag att jag kanske kommer att behöva lite hjälp. Jag är inte helt tappad bakom en vagn när det gäller el men såna här saker har jag aldrig pysslat med tidigare.
Mitt fräsbygge ser ut såhär.
Synpunkter mottages gärna.
Den är helt byggd i stål eftersom det är stål jag jobbar med, jag hoppas att den inte blir för tung/trög pga det.....
Häromdagen ramlade en tung kartong med grejer från Kina ned i brevlådan, Jag hoppas att det inte är skräp jag köpt..?
http://www.ebay.com/itm/281749855967?_t ... EBIDX%3AIT
Nu har jag knappt öppnat lådan från Kina än men jag har iaf insett att det inte verkar finnas nån kopplingsbeskrivning där i och det lär jag ju behöva en förstås. Nån som har nåt tips på var jag kan hitta nåt att gå efter?
Jag har tänkt att fräsen ska användas till att fräsa trä och aluminium med. I början kommer jag nog skruva fast en enkel överhandsfräs från Biltema på den men sen kommer det att bli nåt mer ordentligt.