Jag tittar också på möjligheten att använda två adaptrar: T2 till EF och EF till EOS-M, men jag kommer troligen få samma resultat.
PROJEKTBESKRIVNING
Med utgångspunkt från bifogade bilder, undrar jag dels om det går, dels om någon skulle vilja åta sig uppdraget, att kapa adaptern, arbeta av kanske 10mm eller mer, ända upp till 17-18mm och sammanfoga de två ytterbitarna med T2-gängan och EOS-gängan. Jämför jag med en adapter till ett Tamronobjektiv mäter T2-adaptern 41mm medan Tamronadaptern är 31mm, vilket skulle kunna antyda att 10mm kortare adapter vore lagom (

Alternativt, lossas ringen med T2-gångan och hela adaptern tas ner tillräckligt mycket och röret svarvas upp för att gängringen ska få plats.
Jag har två adaptrar. Den ena känns tyngre och kan vara av stål (järn), medan den andra är lättare och kan vara av aluminium eller mässing. Arbetet gäller bara en av de två.
BILDER
Notera att adaptrarna bara är massiva rör utan elektronik och med två olika fattningar. Det enda rörliga är ringen med T2-gängan som kan lossas och justeras för att få avståndsmarkeringarna på objektivet rätt.