Jag och sambon köpte ett "nytt" hus i somras, äntligen så fick jag min källare som jag så länge har väntat på!
Till en börjar riggade jag upp min elektronikverkstad i ett än så länge oanvänt sovrum, tyvärr så måste jag flytta ur det inom ett år då yngsta dottern skall ha ett rum.
Så planen på att bygga ett nytt rum nere i källaren fanns med ända sen vi var på husvisningen.
Här under hösten så har jag färdigställt lite projekt runt huset, som att gräva in vatten, rensat avlopp, slipat golv med mera.
Men nu efter årsskiftet så började alla "små projekt" att ta slut och för en månad sedan började jag så smått med bygget.
Rummet är på styva 12kvm, vill igentligen ha större men det blir ändå ett rejält lyft från tidigare pysselrum som jag har haft.
Nog med text, lite bilder då!
Murar sockel 1
Murar sockel 2
Reglar
Sätter plyfa
Knackar bort betongsockel
Gjuter igen hål
Första lagret färg på betongväggarna 1
Första lagret färg på betongväggarna 2
Fjärde lagret färg på betongväggarna 1
Fjärde lagret färg på betongväggarna 2
Första lagret färg på taket 1
Första lagret färg på taket 2
Tredje lagret färg på taket 1
Tredje lagret färg på taket 2
Ledpanel 30x60cm 24W 6000K
Test av ledpanel i nuvarande pysselrum
Bygget går inte i någon rasande fart då arbete och familj tar upp den största delen av min tid, men jag försöker få till några timmar i veckan nere i källaren i alla fall.
Nästa del i projektet är att mura upp en sockel med leca till och sätta upp en till plyfa vägg.
anledningen till det är för att underlätta montering av kablar, uttag, hyllor, element mm.
Mer kommer, drömmer om att få flytta ner i källaren någon gång under mars men jag har inte för stora förhoppningar, för känner jag mig själv så är jag glad om jag kan flytta in innan årsskiftet

---
Gjorde en liten workaround för att bilderna skulle synas direkt i inlägget.
Som en biverkning hamnar alla bildlänkar sist.
Det får bli så tills vi antingen lyckas laga småbilderna, eller att TS laddar upp bilderna igen.
//MadModder
---