Led display pioneer bluray...PROBLEMET LÖST!!
-
Re: Led display pioneer bluray...PROBLEMET LÖST!!
Förresten...är det någon som vet om displayen på vänster sidan skall indikera typ "play" i form av en symbol lr "hdmi1"mm? Hoppas ni förstår vad jag menar...
Flott at det løste seg til slutt!
Og jeg forstår beklageligvis ikke helt hva du vil frem til med det du nevner om symbolene på displayet.....
Og jeg forstår beklageligvis ikke helt hva du vil frem til med det du nevner om symbolene på displayet.....
-
Om du kikar på denna bilden så ser du i displayens vänstra hörn att playikonen lyser. Likadant så finns det hdmi 1, hdmi 2, paus och 24-60hz som indikation. Skall dessa lysa? Jag tycker det och ser på youtube att vissa har sådan indikering.
Hoppas jag gör mig förståelig?

-
...just ja bilden oxå
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Grattis, får man väl säga
Som du ser så är det inte så lätt att laga något på distans
Så din envishet ihop med våra ansträngningar gav resultat

Som du ser så är det inte så lätt att laga något på distans
Så din envishet ihop med våra ansträngningar gav resultat

-
Tack breflabb...era ansträngningar är guld värda. Jag är grymt tacksam för att Ni hjälpte till 

Freddas1976 skrev:Om du kikar på denna bilden så ser du i displayens vänstra hörn att playikonen lyser. Likadant så finns det hdmi 1, hdmi 2, paus och 24-60hz som indikation. Skall dessa lysa? Jag tycker det och ser på youtube att vissa har sådan indikering.
Skal sjekke på min spiller senere i dag, men jeg mener de skal kunne lyse ja. Er det tilsvarende fjernkontroll som denne du også har?
http://www.grrpicturehosting.co.uk/SixB ... 291-01.jpg
-
Min heter RC -2530 men layouten på knapparna är identiska med den du visade på bild.
Hei igjen.
Sjekket på min spiller hjemme, og Play-symbolet lyser når en plate spilles.
HDMI 1-2 samt 50Hz/24Hz lyser også litt avhengig av innstillinger på spilleren.
Sjekket på min spiller hjemme, og Play-symbolet lyser når en plate spilles.
HDMI 1-2 samt 50Hz/24Hz lyser også litt avhengig av innstillinger på spilleren.
-
Dessa lyser ej på min lx55...fast det borde de göra. Kanske är en annan kondning där som spökar till just detta eller vad tror du?
Hei.
Tviler vel på at det er en kondensator som gjør dette, for regner med andre symboler og lignende lyser som normalt på displayet?
Display drives av en egen IC-krets som dekoder et data-signal fra mainboard og sender signal til de riktige pinner på displayet.
Så da vil jeg anta at det kan være en feil på denne IC eller selve displayet. Muligens en dårlig lodding på en av disse.
IC-kretsen er vel montert under display, og er overflatemontert. Så den kan bli vanskelig å sjekke loddingen på er jeg redd.....
Har et par bilder som viser skjema og layout på dette:
Tviler vel på at det er en kondensator som gjør dette, for regner med andre symboler og lignende lyser som normalt på displayet?
Display drives av en egen IC-krets som dekoder et data-signal fra mainboard og sender signal til de riktige pinner på displayet.
Så da vil jeg anta at det kan være en feil på denne IC eller selve displayet. Muligens en dårlig lodding på en av disse.
IC-kretsen er vel montert under display, og er overflatemontert. Så den kan bli vanskelig å sjekke loddingen på er jeg redd.....
Har et par bilder som viser skjema og layout på dette:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
Det är inte på värsta viset eg. Nu har jag ju lagat det som var defekt. Alla funktioner är i övrigt tiptop och valen kan ju ändå göras med fjärren. Mest en estetisk sak. Fast jag kan ju kolla lödningarna på den.