Lurig verktygshållare

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
persa

Re: Lurig verktygshållare

Inlägg av persa »

Nä, men har inte Kineserna det man söker får man ju köpa där det finns :)
meconer
EF Sponsor

Inlägg av meconer »

Vi har en liten Chiron FZ08 S på firman. Den har en hållararm för varje verktyg och växlar väldigt snabbt. 0,9 sek för växling och 1,5 sek "spån till spån". Undan går det. Vi har haft den sedan 1997 och den har faktiskt inte krånglat särskilt mycket. Så länge man håller rent så fungerar det väldigt bra faktiskt. Någon enstaka gång har det kommit spån på en givare men det händer väl i alla växlarsystem. Luftslangarna till tryckluftsscylindrarna som flyttar armarna är också en liten svag punkt nu när de har blivit gamla. Man får byta vartefter.

Edit: Verktygshållarna är HSK32. Väldigt små. Man kan bära en tre-fyra stycken i ena handen.
Svanis

Inlägg av Svanis »

Jag har sett en verktygshållare av denna modell som man kan köpa från Kina, men det finns bara en modell och det blir man inte mycket hjälp av :)
Jag hade fel med dragtappen, det är inte gängan som är fel utan styrningen på tappen är något större i mina hållare mot bt30
Här kommer bilderna.

Mvh Johan
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
persa

Inlägg av persa »

Ja, inte någon vanlig standard direkt. Men bör nog gå att hitta med lite detektivarbete. Jag kollar och återkommer
persa

Inlägg av persa »

Googla ISO-30 CHIRON så får du flera träffar på leverantörer av nya hållare
Användarvisningsbild
säter

Inlägg av säter »

Mexin verkar ju ha ett hyfsat sortiment.
De är väl att klassa som lågprismärke?
persa

Inlägg av persa »

Beror på vad man jämför med. Billigare än Tyska och Japanska leverantörer. Men säkert ordentligt dyra om man har Kineserna som måttstock

Svanis får väl undersöka och rapportera. Fanns ju flera Sydeuropeiska tillverkare att välja på

Hitta begagnat just vad man söker är nog en LÅÅÅÅNG process med den här typen av hållare
Skriv svar