tja jag är inte så het på elektronik men kan en del....
ja skulle i allafall försöka bygga en detonator till typ mini raketer som man bara ringde till för ja...att raketen ska antändas...om man tog min gammla mobil och drog ut högtalaren och bara satte en tunn koppar tråd/lite stålull imällan sladdarna och satte raketens stubin i mot koppar tråden...... skulle det här fungera? (kanske fästa ett 9v batteri mellan ena högtalar sladden och koppar tråden eller skulle kretsarna inte palla det??)
koppla ett batteri i serie med högtalaren och mobilen, ett litet fyrverkeri kan det bli iaf så jag tror inte du behöver raketen. Men använd gärna <50VAC istället för batteri för ökad upplevelse.
50 VAC = 50 volt växelström
Det var DeeJayPA som var dum för han ville att det skulle bli ett fyrverkeri i din mobiltelefon när du kopplar in den höga spänningen.
Jodå, men tänk på att mobilen måste sitta väldigt nära raketen. Det bör vara mindre än 1cm tändkabel. Sedan måste mobilen sitta väldigt stabilt så att det inte blir vibrationer mot raketen. För säkerhetskull kan man då sätta fast mobilen i raketen. Den lossnar sedan av sig självt.