Dina mini-projekt!
Re: Dina mini-projekt!
Tack för alla fina kommentarer. De är faktiskt inte alls så ostabila som man kan tro, det är ganska svårt att få dem att trilla bakåt. Nu har försökt sätta foten i mitten på sätet/stolen så att den inte ska bli vinglig. Och det blev rätt bra. Faktum är att de är mer stabila än den gamla stolen. Men har ju o andra sidan inte testat fälla sätet hela vägen bak heller
Haha, joo, där är krockkudde. Men ville inte sabba sätet för o ta ut den.. Men kanske borde. Kortslöt sladdarna till krockkudden i fall att!
Hehe ja borde behålla bältet, hade varit rätt kul... perfekt på fyllan nån gång! Trillar inte såå långt!

Haha, joo, där är krockkudde. Men ville inte sabba sätet för o ta ut den.. Men kanske borde. Kortslöt sladdarna till krockkudden i fall att!
Hehe ja borde behålla bältet, hade varit rätt kul... perfekt på fyllan nån gång! Trillar inte såå långt!
Volvostolar e king , sett gamla Merca ambulanser.Dom kastade ut Mercastolarna och skicka i Volvo 240 stolar.
Tydligen krav enligt facket
Tydligen krav enligt facket

Sågade till 2 st 2x3" ca 2 fot långa. La dem på golvet som ben för en brudkista på högkant. Så nu har jag ett skåp
. Tar mindre golvyta, och jag kan ställa saker uppepå, utan att störa locket/dörrn.

-
- EF Sponsor
Borde det inte stått 1/6 dussin istället när du så konsekvent använder halvt obegripliga måttenheter?
kodar-holger skrev:Borde det inte stått 1/6 dussin istället när du så konsekvent använder halvt obegripliga måttenheter?
Men går verkligen dussin ihop med tummar och fötter...
(Ett tjog fingrar och tår på en välskapt.)

- Klas-Kenny
Litet dagsprojekt, gjort i ordning Unimat'en. 
Hade vid köp en del ytrost, förmodligen efter att ha stått i ett fuktigt kallgarage ett tag. Såg lite illa ut, rörelserna var lite "knastriga" på sina ställen etc, så det var väl lika bra att ge den en ordentlig genomgång.
Före: Plockade isär fullständigt.
Och så en massa putsande med papper, scotch-brite-liknande rondell till Dremeln och WD40, och ihopskruvande, senare:
Helt okej, framför allt så är alla rörelser väldigt mycket bättre, inga "hack" på vägen och blir inte tungt i någon ände eller liknande.
Får väl ta fräspelaren och övriga tillbehören en annan dag, fast där är det nog inte lika illa.

Hade vid köp en del ytrost, förmodligen efter att ha stått i ett fuktigt kallgarage ett tag. Såg lite illa ut, rörelserna var lite "knastriga" på sina ställen etc, så det var väl lika bra att ge den en ordentlig genomgång.
Före: Plockade isär fullständigt.

Får väl ta fräspelaren och övriga tillbehören en annan dag, fast där är det nog inte lika illa.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Satt ihop en Volumio-enhet med en Raspberry pi och strömförsörjning. Fronten är en bit inoljat äppelträ från mitt eget nedsågade äppelträd.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- ochkl0620
- Kontakt:
Snyggt ensten!
Klas-Kenny:
Fint det blev! Skönt att gå igenom saker grundligt så man vet exakt hur saker och ting är byggt och i vilket skick det är i
När kommer CNC konverteringen?
Klas-Kenny:
Fint det blev! Skönt att gå igenom saker grundligt så man vet exakt hur saker och ting är byggt och i vilket skick det är i

När kommer CNC konverteringen?

- Klas-Kenny
ochkl0620: Exakt, alltid bra att veta precis hur maskinerna fungerar. 
Tänkte tanken med CNC-konvertering, hade det *bara* varit en svarv så kanske, men i och med fräspelaren som möjliggör en hel massa "specialgrejer" som mest blir udda att försöka göra med CNC, så tror jag att CNC snarare skulle göra maskinen mindre användbar. Dessutom så är det ju lite kul att handveva.

Tänkte tanken med CNC-konvertering, hade det *bara* varit en svarv så kanske, men i och med fräspelaren som möjliggör en hel massa "specialgrejer" som mest blir udda att försöka göra med CNC, så tror jag att CNC snarare skulle göra maskinen mindre användbar. Dessutom så är det ju lite kul att handveva.

- ochkl0620
- Kontakt:
Exakt 
Ah, kanske krångligare än nödvändigt
Har du provkört den något ännu?

Ah, kanske krångligare än nödvändigt

Har du provkört den något ännu?
- Magnus_K
- EF Sponsor
Oj oj oj va fint. Lådan kommer ju ha en liten egen historia i sig.ensten skrev:... Fronten är en bit inoljat äppelträ från mitt eget nedsågade äppelträd.
Har faktiskt sparat några bitar från mitt nedkapade körsbärsträd av samma anledning.
- Klas-Kenny
Provkört har jag ju gjort en del, kört ner både längd och diameter, borrat hål och svarvat upp hål mm. Och fräst ett par räta kanter på en "mutter" till en uppspänningsjigg, för att underlätta åtskruvande.ochkl0620 skrev:Har du provkört den något ännu?
Mest lek och test, får beställa lite material för att göra något vettigt.