hanzibal
Mycket möjligt, fast inget hål i mitten då eftersom skruvskallen är slät och inte har något hål
Jimjou
De är ju så små skruvarna, men det kanske går! Har ändå tänkt länge på att skaffa skruvutdragare, kanske kan det bli ett första test

Jag glömmer alltid bort det där med att smälta plast och trycka mot skruvhuvudet.. Så jag har aldrig provat det, men jag har läst/sett mycket om det

Måste prova det någon gång
Dremel blir nog svårt i detta fall då skruvarna/nitarna är försänkta nästan en centimeter i plasten

Så det får jag nog hoppa denna gång då.
NULL
Galet

Tänkte något liknande.. även om man kanske skulle borra två små gropar i huvudet så det passar just en sådan bit som på bilden, det skulle ju säkert funka också.
MadModder
Stämmer precis!
totteflash &
lillahuset
Det är mycket möjligt att det är en nit också, jag vill ju inte lägga en massa pengar på att försöka få bort nitarna eller skruvarna, då kan man lika gärna lägga pengarna på en ny skarvdosa.. Sen om jag skulle köpa skruvutdragare och prova så är det inte direkt slöseri med pengar då jag ändå vill ha sådana verktyg hemma.
Om man då testar med skruvutdragare och "skruven" i fråga bara snurrar utan att åka ur så är det väl förmodligen en nit och då kan man ju fortsätta borra så får man bort skiten. Kan tänka mig att niten inte snurrar också utan är kilad fast i plasten på något sätt? Kan bli svårt med skruvutdragare också då
Men sen finns ju även tri-groove som
Rolf Zetterberg. Det behöver ju förstås inte betyda att det är sådana skruvar, men det känns åtminstone som en möjlighet då de är väldigt, väldigt lika. De T-groove som finns på länkarna har ju platta huvuden istället för rundade som mina skruvar, möjligen lite bredare skåror på huvudet också.. Men om det är skruvar som sitter i min skarvdosa så är det helt klart T-groove/Tri-groove då!
--
Så nu har jag suttit och letat efter t/tri-groove och där det finns sådana verktyg så är de svindyra.. Om man jämför med hur många gånger man ska använda dem

Runt 150-200kr plus frakt.. Inte värt det!
Som med allt annat på eBay så borde det ju finnas där, men inte under det namnet åtminstone

Finns ju annars alltid billiga bits och så, visst de håller inte hur länge som helst, men även om fått beställa 10 bits så hade det normalt sett varit billigare än att köpa en ny skarvdosa..
Skruvutdragarna har jag tittat på, de är som minst 3mm.. Skruv/nit-skallen är på 4mm, så det kan vara på håret att det fungerar.. Men som sagt, har ju velat ha skruvutdragare länge, så kanske är värt att prova det ändå
Hur som, många tack för alla svar! Nu gäller bara att besluta för vad man ska göra härnäst