hyperion skrev:Det är en bra början helt klart. Dock vill jag gärna ha "riktig" beläggning, tror det kallas hårdplätering eller liknande. Vanlig ENIG och liknande ytbeläggning nöts bort för fort.
Ja, jag kollade ju upp det där förut, de som erbjuder "riktiga" kortkantskontakter var ju inte direkt billiga dessvärre.
Detta funkade ju dock helt ok med lite extrajobb, och den ska väl inte tas ur och sättas i så ofta.
Primärt skulle de bara driva 4 SMD lysdioder i en varningslampa (saftblandare) i H0.
Genom att byta PIC till PIC12F629 så kan detta kort även bli en DCC dekoder som styr 2 servon och 2 lysdioder genom att ladda in en färdig hex fil + 3 motstånd.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Det är en extender för filterkorten i en HP 8590A. Det finns två identiska filter och man kommer inte åt att trimma de två trimmersarna nere på kortet, C73, C74 då kortet är på plats. De övriga kommer man åt genom hål i locket.
FPC från iTead.
Ser okej ut men öppningarna i lödmasken är modifierade. I min design är alla öppningarna gjorda som padden + 0,1mm men på FPC:n är öppningarna för D1-3 runda och öppningarna för J5-9 är gjorda som långa streck.
Ingen aning egentligen vad du beskrev, men det var ett fint kort! Gillade färgen och det ser stilrent ut! Får man fråga vad det är till för? Ser att det är maskerat på kortet, men det kanske bara är kontaktuppgifter?
toffie: Om du tittar på lödytorna i mitten där man löder fast komponenterna så precis runt om dessa är det en ljusare rund ring (som är underlaget under det ytskikt som ligger över som isolerar alla andra ledningar men inte lödytorna) där den skulle haft samma form som lödytan. Inte hela världen som så kanske men när man skickar in en beskrivning på hur man vill ha ett kort så skall det bli exakt så, punkt.
Det är ovan anledning som jag inte längre beställer från kinesiska ställen. Hände tex en gång där jag beställt 50 st små kort att de tyckte det var kul att pilla på jordplanet så alla kort blev oanvändbara. Visst jag fick 50 nya men frakten på nu sammanlagt nära på en månad gjorde att jag inte hade någon nytta av de längre.
Har även varit med om andra grejer hos de kända som används här vilket gör att jag inte litar på de längre. OSHpark är de enda som gäller för min del sedan ett antal år tillbaka och de sköter sig och att gulplätering ingår är ju inte fel.
Ah, tittade tillbaka och förstod det hela nu Lite annorlunda helt klart!
Varför vill man ha runda "hål" runt paddarna istället för bara rektangulärt eller ja.. vad för sort det nu är på padden.. Alltså, som det brukar vara? Inget klagomål, bara nyfiken
Dom skickade även med lite blandade hålmonterade motstånd och kondensatorer Har aldrig haft några problem med att Itead har ändrat något i mina kretskort, dock är jag noga att jag håller mig inom deras specifikationer.