Blåtand scrollfunktion android

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
HåkanO
Inlägg: 506
Blev medlem: 25 juli 2006, 18:02:45
Ort: Falun

Blåtand scrollfunktion android

Inlägg av HåkanO »

Kanske lite skum funktion. Men jag behöver min android på vintern i bilen och behöver scrolla upp och ner i den app jag använder. Kör tidningar alltså så jag har vante på och den får snö på sig och blir blöt. Så helst vill jag inte använda blöta fingrar på telefonen utan letar efter en liten låda med två knappar som inte är så känsliga för fukt (kan ju plasta in dom) för att scrolla upp och ner i appen. Någon som har en susning och sett något användbart????

Hälsningar Håkan
elabbe
Inlägg: 787
Blev medlem: 5 augusti 2014, 19:32:24
Ort: Sthlm

Re: Blåtand scrollfunktion android

Inlägg av elabbe »

Mus och scrollhjul?
Användarvisningsbild
HåkanO
Inlägg: 506
Blev medlem: 25 juli 2006, 18:02:45
Ort: Falun

Re: Blåtand scrollfunktion android

Inlägg av HåkanO »

Japp funkade. Tack. Nu gäller det bara att få tag på en vattenskyddad mus med extra stort mushjul som kan skötas med vantar på och sättas fast på lämplig plats i bilen. Kanske skulle operera en mus och ta ut bara hjulfunktionen till ett par knappar om det går. Hm... Med repetition om man håller ner knappen. Man kan ju också trä en kondom på musen för vattenskydd :roll:
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Inlägg: 10718
Blev medlem: 30 april 2005, 22:48:05
Ort: Ekerö, Stockholm
Kontakt:

Re: Blåtand scrollfunktion android

Inlägg av Meduza »

Om din enhet stödjer att köra tangentbord/mus via USB så kan du ju annars bara skaffa en teensy och koppla in knappar till den, sen är det bara att klipp-och-klistra ett tjugotal rader kod och koppla in ett par knappar :)
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Inlägg: 10718
Blev medlem: 30 april 2005, 22:48:05
Ort: Ekerö, Stockholm
Kontakt:

Re: Blåtand scrollfunktion android

Inlägg av Meduza »

Skriv svar