Gå över till Linux från Windows
Re: Gå över till Linux från Windows
Angående linux och cad program så ta en koll på detta kanske inte precis vad du söker men det överraskade mig och funkar på alla plattformar.
Kan tekniken de pratar om i detta Youtube klipp fungera för att få igång CAD i Linux?
Skylake Linux Box with PCIe Passthrough - OVMF + Qemu + KVM = GTA V
Skylake Linux Box with PCIe Passthrough - OVMF + Qemu + KVM = GTA V
- lillahuset
- Gått bort
Jag tog en snabbtitt och det där kan väl vara bra, antar jag.
Det sätt man normalt gör det är helt enkelt att köra VirtualBox eller liknande. Det är (oftast) busenkelt och hårdvara ansluten via USB brukar funka bra.
Prestandaförsämringen är så liten att den knappt är märkbar Jag märker den iallafall inte. En viktig sak är att ha mycket RAM eftersom man kör två OS.
Kan man få det att funka med WINE är det ännu bättre. Jag kör LT-spice under WINE och märker ingen skillnad mot när jag kör i XP.
Vad är det du vill göra, lite mer specifikt?
Det sätt man normalt gör det är helt enkelt att köra VirtualBox eller liknande. Det är (oftast) busenkelt och hårdvara ansluten via USB brukar funka bra.
Prestandaförsämringen är så liten att den knappt är märkbar Jag märker den iallafall inte. En viktig sak är att ha mycket RAM eftersom man kör två OS.
Kan man få det att funka med WINE är det ännu bättre. Jag kör LT-spice under WINE och märker ingen skillnad mot när jag kör i XP.
Vad är det du vill göra, lite mer specifikt?
De kör ju Qemu och det faller ju under "VirtualBox eller liknande".
- lillahuset
- Gått bort
Det har du helt rätt i. Men åtminstone när jag tittade på QEMU var tröskeln betydligt högre än för VirtualBox. Kanske dags att titta på QEMU igen.