Jag har ett dilemma; jag har under en tid införskaffat jättefina nya verktyg och börjat att bygga ett litet komponentlager med de allra mest grundläggande komponenterna. Har även köpt ett billigt analogt oscilloskop samt en lödstation av budgetmodell. So far so good.
Jag tycker väldigt mycket om att reparera grejer såsom datorskärmar, TV, förstärkare etc. Problemet är att jag inte har något som är trasigt

Har nyligen avslutat ett restaureringsprojekt där jag fick tag i en äldre receiver som jag gjort i ordning enligt konstens alla regler och känner att jag måste ha något nytt i händerna..
Jag har tidigare haft lappar på de lokala anslagstavlorna vilket gett att antal telefoner/surfplattor att byta skärm på men det är ju inte särskilt roligt enligt mig ( vill gärna ha lite diskreta komponenter att jobba med).
Jag undrar därför om någon på detta forum kanske är likasinnad eller om någon har tips på vart man kan hitta gratis/billiga trasiga elektronikprylar helt enkelt. (återvinningscentral är olagligt väl?..)
Hoppas att någon där ute kan stilla mitt rep-begär