Nån som vet var man kan få tag på två små bitar ytspegelglas ? Eller ska man försöka slakta en gammal fax eller scanner så kanske man hittar det ? Behöver två stycken bitar på 10x15 mm och helst så tunna som möjligt.
Rätt gissat Köpte ett par magneter och kullager till ett par galvos för ett halvår sen så nu är det dax att fortsätta projektet. Nån som vet nåt bra ställe att få tag på gröna 5 mW lasermoduler eller laserpekare till vettigt pris förresten?
När jag behövde ett par ytspeglar, så gick in i en fotoaffär och frågade efter ett par små ytspeglar. Då fick jag ett par begagnade gratis, som kom från någon gammal kamera. Dom var i den storleken du frågar efter och ca 1-1,5mm tjocka.
Men det var för många år sedan, innan den digitala åldern.
Hårddisk-skivor fungerar bra till detta. De är ca 1mm tunna.
Är man försiktig så är de ganska lätta att kapa.
Trodde jag skulle hitta ytspeglar i en scanner. Det närmaste jag kom (rent utseendemässigt) var en genomskinlig remsa typ 230x9x2mm. Den speglade däremot inte ljuset. Den fungerade snarare som en långsmal lins. Den stora glasskivan (där man lägger det som ska scannas) speglade däremot laser väldigt bra. Vad jag kunde uppfatta så speglades det på ytan.
Annars kanske du kan hitta någon secondhand-affär som råkar ha gamla kameror?