T: Leka/fixa lite i Eagle med några filer

Användarvisningsbild
frallzor

T: Leka/fixa lite i Eagle med några filer

Inlägg av frallzor »

Sitter och mekar ett kort i Eagle baserat på ett open-source projekt. Förenklar vissa saker för att passa mina behov och har tagit bort allt jag
inte vill ha på kortet just nu. Men jag är totalt okunnig när det kommer till placering av komponenter på bra sätt etc samt dra banor optimalt med rätt tjocklekar etc.

Kortet i sig är ett litet kort som är en laddkrets till kondensatorer med diverse skydd inbyggt och tanken är att kunna ladda upp kondensatorerna med denna på ett säkert sätt.

Så undrar om någon skulle orka kika på detta mot hela 0kr kostnad då det hela är baserat på open-source och tänker skicka denna versionen som open-source till github ifall andra
även vill ha laddningsdelen bara utan projektets andra delar som förstärkare etc på samma kort. Det hela bör gå ganska snabbt för en kunnig person.

Länk till projektet jag utgår ifrån;

https://github.com/blueshiftPDX/Helium/releases

Verkar det intressant så skriv/skicka PM.
Användarvisningsbild
frallzor

Re: T: Leka/fixa lite i Eagle med några filer

Inlägg av frallzor »

Insåg jag kanske ska visa det jag har med. Ganska klar, behöver få placeringen kollad samt lite anpassade banor för högre strömmar (matning etc) numera dock 2 kort :)

Schema ska dock vara ok, bara själva brädan. Ni får dock båda filerna till eagle
FB_IMG_1438261572290.jpg
FB_IMG_1438261551348.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar