Visa upp vad vi fräst.
Re: Visa upp vad vi fräst.
Kontrolldefinitionshållare, första tanken var att bara göra framsidan i plexi, men så sluta det inte...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Kollar man på nätbutikerna är de flesta dreven gjord i Alu till BMX.
Går loss på ca 500:- så snålheten slog till + att jag å lillkillen fick göra något tillsammans
Går loss på ca 500:- så snålheten slog till + att jag å lillkillen fick göra något tillsammans
Nu har DU ju säkert koll iom att du både skrev vilken alutyp det var och sysslar med fräsning, men man kan ju notera att det man i vanligt tal kallar aluminium är
väldigt många olika lättmetall-legeringar som (oftast) har aluminiumbas, och dessa har väldigt olika egenskaper.
väldigt många olika lättmetall-legeringar som (oftast) har aluminiumbas, och dessa har väldigt olika egenskaper.
Är det inte så att navet är gjort i alu och tänderna i stål, så är det i alla fall på min MTB! I ditt fall är det juh bara producera ett nytt om det skulle bli slitet!Sastrom skrev:Kollar man på nätbutikerna är de flesta dreven gjord i Alu till BMX.

På mina hojar är det Alu och har man singelklinga så minskar slitaget
Fräste en ny frontpanel till min uppdaterade väderstation som jag håller på med, samt en Perspex-skiva som ligger bakom för att göra det behagligare att titta på 7-segmentsdisplayerna.
Det är bara en testmontering där delarna ligger löst så det ligger säkert lite snett och så just nu, men man ser idén hur det kommer se ut när det är monterat i lådan
Det är bara en testmontering där delarna ligger löst så det ligger säkert lite snett och så just nu, men man ser idén hur det kommer se ut när det är monterat i lådan

Stiligt, nu blev man sugen på att ge sig ut och lufsa i skogen igenAndLi skrev:Kontrolldefinitionshållare, första tanken var att bara göra framsidan i plexi, men så sluta det inte...

Men den ser inte helt regnsäker ut

//U
- ghost_rider
+1 på drev i aluminium
- DW
- Kontakt:
-det skulle vara förbjudet att tillverka så fina grejor på de maskiner ni har grabbar:D
De är ju bättre än nytt!
Sastrom
Håller med dej.
Det är ju inte priset som avgör tycker jag utan nöjet att ha gjort detaljen.
Hur många grejor har inte jag gjort till grabbens alla konstiga saker som bilar, motorcycklar, mopeder mm.
Folk undrar när de ser mina maskiner vad jag gör?
Mitt svar brukar vara 50% blir spånor o det andra slänger jag
Bästa medicinen mot min värk är att försvinna in i cybersvarvarna
De är ju bättre än nytt!
Sastrom
Håller med dej.
Det är ju inte priset som avgör tycker jag utan nöjet att ha gjort detaljen.
Hur många grejor har inte jag gjort till grabbens alla konstiga saker som bilar, motorcycklar, mopeder mm.
Folk undrar när de ser mina maskiner vad jag gör?
Mitt svar brukar vara 50% blir spånor o det andra slänger jag

Bästa medicinen mot min värk är att försvinna in i cybersvarvarna

En av sambons vänner som är lite deppig och nere. Skulle behöva piggas upp lite. Tokig i döskallar och liknande är hon också, så tänkte ju pigga upp henne lite med att fräsa ut och göra ett par örhängen och ett halsband/nyckelring till henne... Får väl se om det blir uppskattat...
börjat lite smått med delar till cnc plasma
Lite backar till chucken på Emco Compact 6p
Idag blev jag klar med en ring-light till pelarborren jag har fipplat med några kvällar.
Bilderna talar väl för sig själv
Bilderna talar väl för sig själv