Jag köpte ju en MK3 ALU-Heatbed 12v/24v och trodde i min enfald att det skulle vara allt jag behövde, men nu ser jag att jag saknar en thermistor till den. EPCOS - B57621C104J62 rekommenderas tydligen men jag har aldrig pysslat med SMD, och heat-bedden är ju en gigantisk kylfläns så jag är rädd för att steka den lilla rackaren... tips?
Den är köpt från E3D-online. Det är lustigt att de gjort ett hål mitt på om man nu inte skall ha en glasskiva på den...
I morgon skall jag fräsa lite olika fästen skruva ihop maskinen lite mer, spännande!
Utan glasskiva på den är den oanvändbar (eller någon annan styv platta).
Laminatet kommer nämligen inte hålla sig plant när du skriver ut, det är inte styvt nog och även värmen får det att skeva.
Jag förstår hur du tänker, men den verkar inte finnas i deras shop nu nej. I min orderbekräftelse; "PCB Heated Bed MK3 ALU-Heatbed 12v and 24v" och det är mycket riktigt en alu-platta
Jag har aldrig plockat av glasbädden på min UM2 än så länge, så jag tycker väl att det där med snabbfäste är på gränsen till onödigt, men jag rekommenderar absolut glas som utskriftsyta, när du säger Alu-bed, menar du då att skriva ut på alu eller att ha det som heatspreader med en annan yta?