Projektarbete: Förförstärkare
- Mizzarrogh
- Greve Hamilton
- EF Sponsor
Re: Projektarbete; Förförstärkare [Bildrar i bött]
Hm, ser det. Men lyckades skrapa fram alla(?) från en gammal backup. Ibland lönar det sig...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Greve Hamilton
- EF Sponsor
Och resten...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Mizzarrogh
Det var hyggligt att du tog dig tid med detta. 
Önskar att jag hade varit lika förutseende med mina bilder också...

Önskar att jag hade varit lika förutseende med mina bilder också...

Jätte snyggt bygge! Är du nöjd med ljudkvaliteten? Har du några mätningar kvar på THD, stegsvaret, mm.?
- Greve Hamilton
- EF Sponsor
Jag har tyvärr inte gjort några mätningar på den, men vad jag kan minnas nu så var det inget fel alls på ljudkvaliteten. Det var ju några år sedan jag byggde den och nuförtiden har jag tyvärr inte plats för den. Jag behövde prylar till ett annan grej, så sedan några år tillbaka är den delvis isärplockad. Eller åtminstone kortet med spänningsregulatorerna.
Men jag har alltid varit sugen på att bygga en efterföljare. Kanske med lite modernare finesser. Man kan ju få relativt avancerade funktioner för inte mycket pengar alls.
Vilka funktioner hade ni velat ha om ni fick önska? (DAC, RIAA, USB, Equalizer etc...)
Eller man kanske vill hålla det väldigt enkelt och bara satsa på ljudkvalitet?
Men jag har alltid varit sugen på att bygga en efterföljare. Kanske med lite modernare finesser. Man kan ju få relativt avancerade funktioner för inte mycket pengar alls.
Vilka funktioner hade ni velat ha om ni fick önska? (DAC, RIAA, USB, Equalizer etc...)
Eller man kanske vill hålla det väldigt enkelt och bara satsa på ljudkvalitet?
DAC, trolleri för att multirumköra ihop med standardstereoanläggningar i andra rum. (Dvs typ en "zone 2" som har drivförmåga nog att driva en lång slinga som kanske terminseras halvlågohmigt, med egen ingångsväljare och med nån slags fjärrstyrfunktion som även kan styra anslutna källor eller nåt...) Fast det är ju bara en teoretisk tanke som jag nu tänkt fram på några sekunder, så allt tål att filas på. Dessutom skulle jag inte orkat bygga ändåså, så välj själv om du vill bortse från det här inlägget eller ej. 

Tycker att en DAC vore bra om du lyssnar på musik t.ex. via datorn, blir så mycket bättre än att gå via datorns analoga ljudutgångar och kanske ett RIAA-steg om du använder vinylplattor.
Då blir ju en bonusfråga om det ska vara spdif och/eller usb. Båda har ju sina för- och nackdelar.