Tack du! Nä, nu kommer mer sanslöshet i denna uppdatering.
Denna helg har det blivit lite gott och blandad fräsning, vi kan börja med chassiplåtarna!
136.jpg
Så jag inte var helt nöjd med de icke existerande faserna på plåtarna så slängde jag upp de i fräsen och fasade av kanterna, dock har jag valt att inte fasa vissa hörnen, men mer om det någon annan helg.
Efter att ha inspekterat fasningen, så tyckte jag inte den vattenskurna ytan(matt) passade bra ihop med den blanka och fina fasen, så jag slängde upp en liten fräs och fräste bort den ytan, nu är alla ytor frästa och fina!
137.jpg
De plåtar jag körde i fräsen, jag har dock 2 plåtar kvar att köra - hann inte med de denna gång.
138.jpg
139.jpg
För att få lite mer liv i fronten kör jag tatami mönster där med. Men bara lite.
Något jag även gjort är att låta startknappen vara en del av mönstret, tanken är att den inte ska synas alls när jag är klar. Som ni ser har jag ett rätt rejält glapp mellan knapp/panel, men senare ska det vattenskäras ut en rostfri plåt i samma tjocklek som jag har fräst djupt. På så vis får jag ett försänkt mönster i frontpanelen, och startknappen kommer inte synas(aka det kan vara vilken fyrkant som helst). Ska även försöka få den borstade ytan på knappen, får se hur det går.
140.jpg
Efter fasningarna så blev hören myyyyyycket bättre!

Måste dock även försänka skruvarna, men det tar jag nån annan dag.
141.jpg
En överblicksbild.
142.jpg
143.jpg
Vi fortsätter med vattenblocket. Eftersom jag fick hem processorn så har jag nu kunnat måtta lite på höjden mellan CPU och mosfet, och där med kunnat köra klart undersidan av blocket. Bortsett från eventuell putsning och annan ytförändring så är blocket klart.
144.jpg
145.jpg
Men till blocket så behövs lite tillbehör. Eftersom jag ska använda en "thermal pad" mellan blocket och mosfet, när det kläms ihop med skruvförbandet på sidorna så behövs det en uppstagning av kretskortet så det inte viker sig.
146.jpg
147.jpg
Dessa bilderna får avsluta denna helgens uppdatering!

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.