Är det ngn som vet ställe för elektronik i Peking/Bejing?
Frågan gäller i första hand embeddedgrejor, men i andra hand även konsumentelektronik. Svara gärna med någon adress/referens eftersom jag har dåligt med möjligheter till uppföljningsfrågor.
Tack på förhand.
Tips på elektronikställe i Peking/Bejing
Re: Tips på elektronikställe i Peking/Bejing
Inte aktuellt längre då vi är hemma igen nu. Naturligtvis skulle man kollat upp det här långt tidigare, men det var först på plats som jag kom på att man skulle kunna fråga här.
Re: Tips på elektronikställe i Peking/Bejing
Det är sällan något nytt eller bättre jämfört med Ebay.
Jag var en dryg vecka i Tokyo och undersökte dom små micro-butikerna för elektronik i Akihabara "Electric Town". Kvalitén var högre och i det dyrare utbudet var det mer mångfald än Ebay ... annars var det samma.
Har man bra koll på Ebay så har man sett det mesta. Det är ju rimligen lättare att tjäna pengar där än att sälja i en butik i Akihabara.
Besökte även Tokyo-Hackerspace och det var mest västerlänningar där.
Jag var en dryg vecka i Tokyo och undersökte dom små micro-butikerna för elektronik i Akihabara "Electric Town". Kvalitén var högre och i det dyrare utbudet var det mer mångfald än Ebay ... annars var det samma.
Har man bra koll på Ebay så har man sett det mesta. Det är ju rimligen lättare att tjäna pengar där än att sälja i en butik i Akihabara.
Besökte även Tokyo-Hackerspace och det var mest västerlänningar där.