Kommunikation med en varv nedräckning skylt
Kommunikation med en varv nedräckning skylt
vill ha några bra kommunikation förslag.
De kommer fungera på detta sättet.
Man har en bog med två siffror som ska
räckan ner till 0 . varje nedräkning ska kunna
aktiveras från ett avstånd. man ska troligtvis
kunna ställa in talet från samma dosa. har ni något
förslag på bra teknik. den kommer troligen gå på batteri
De kommer fungera på detta sättet.
Man har en bog med två siffror som ska
räckan ner till 0 . varje nedräkning ska kunna
aktiveras från ett avstånd. man ska troligtvis
kunna ställa in talet från samma dosa. har ni något
förslag på bra teknik. den kommer troligen gå på batteri
Re: Kommunikation med en varv nedräckning skylt
Har lite svårt att genomskåda vad du vill göra. Rubriken blev lite kryptisk den med.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Totalt obegripligt, försök att bättra på vad det är du vill göra om inte annat så på engelska.
-
Hen verkar vilja ha tips på en kommunikationslösning med räckvidd av ett avstånd.
Eftersom det inte är specificerat hur stort detta avstånd är kommer jag begränsa mig något och föreslå ett egenuppskjutet satellitnätverk för global täckning.
Det går säkert också att hyra in sig på något befintligt nätverk istället, men då blir ju tillförlitligheten lägre i och med att ägaren då när som helst kan låsa ute dig från systemet.
Om det istället skulle råka vara en extraplanetär länk som önskas så blir det ju genast lite knepigare.
Eftersom det inte är specificerat hur stort detta avstånd är kommer jag begränsa mig något och föreslå ett egenuppskjutet satellitnätverk för global täckning.
Det går säkert också att hyra in sig på något befintligt nätverk istället, men då blir ju tillförlitligheten lägre i och med att ägaren då när som helst kan låsa ute dig från systemet.
Om det istället skulle råka vara en extraplanetär länk som önskas så blir det ju genast lite knepigare.

-
Hej om du har möjlighet att beskriva din applikation lite bättre så kommer du få bättre svar.
Som jag skulle vilja se det nu så är det en enhet som är bärbar som visar en siffra mellan 0 och 99 beroende på hur nära man är ett specifikt fast objekt. Om detta stämmer så behöver vi veta om det är t.ex. utomhus miljö, öppen träng? Och hur långt avstånd det gäller. Men radio pejling är det som kan fungera beroende på avstånd och noggrannheten du behöver.
Som jag skulle vilja se det nu så är det en enhet som är bärbar som visar en siffra mellan 0 och 99 beroende på hur nära man är ett specifikt fast objekt. Om detta stämmer så behöver vi veta om det är t.ex. utomhus miljö, öppen träng? Och hur långt avstånd det gäller. Men radio pejling är det som kan fungera beroende på avstånd och noggrannheten du behöver.
Jag tolkar det som att någon form av fordon skall aktivera nedräkningen av ett tal på en display vid passering... gokart kanske?
Det är nog som det står:
Man har en bog med två siffror
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Nästan displayen i frågan är något i denna stilenmatsadona skrev:Jag tolkar det som att någon form av fordon skall aktivera nedräkningen av ett tal på en display vid passering... gokart kanske?

Den ska vissa hur många varv som det är kvar att köra.
I stället för att som du skriver att ett fordon ska aktivera att den går ner en siffra så ska en typ av domare ska sköta detta. Domaren ska även kunna sätta ett
start tal som nedräkningen startar från.
Displayen kommer stå inom 100m från operatören. Det jag vill ha hjälp med är alltså hur man på ett bra sätt mellan displayen och operatören.
Vad har displayen för anslutningar?
Hur mycket kan du om elektronik o.s.v. idag? (D.v.s. vad är en rimlig nivå på förslagen)?
Hur mycket kan du om elektronik o.s.v. idag? (D.v.s. vad är en rimlig nivå på förslagen)?
är en hobby nybörjare
displayen är byggd runt en Arduino
displayen är byggd runt en Arduino
Aha.
Kabel eller trådlöst mellan operatör och display?
Kabel eller trådlöst mellan operatör och display?
-
Då rekommenderar jag att du tittat på olika typer av radiomoduler för styrning som t.ex. de på electrokit.