Har några trasiga LCD-displayer som lagt av och som jag vill försöka skrämma liv i, men det är inte så enkelt att få tag på original eller ersättare. Originalets fabrikat/beteckning är HYUNDAI HG16501-B, hittar inget faktablad om det. Har sökt ersättare och fått råd av försäljare i Kina och köpt några exemplar, men inte blivit helt nöjd på kvalitet, så jag har letat vidare och hittat ett ex. som jag behöver hjälp av er att tyda om den är kompatibel med originalet, belysningen skiljer ju men det är inte det huvudsakliga, utan allt det andra

Hittar som sagt var inte originalets specifikationer men det ska enligt leverantör i Kina vara samma som nr 2, LCM160128A-1, se specifikationer där.
Original:
HYUNDAI HG16501-B
Sammanfattning om mina testexemplar av ersättare:
1: NECY5010-FW1 skulle va 100% kompatibel enligt leverantör - funkar sådär men kontrasten ändrar sej efter en stund = irriterande. Hittar inga specifikationer
2: LCM160128A-1 skulle va 100% kompatibel enligt leverantör - funkar inte alls, blinkar och visar konstiga tecken till och från. Se specifikationer...
3: FLG160128A Ver 2.0 ???? inte vågat testa än, se specifikationer, avvaktar råd från er