Okej, en femte och något tyken gissningSeniorLemuren skrev:Gissar att den inte är till någon nytta alls och att du byggt den bara för att du kan.![]()

Det du gissar på är dock så långt ifrån sanningen man bara kan komma

Förutom att jag älskar enkla lösningar och därmed vill visa det.
Men här kommer således svaret:
Det är en Bärs-Timer

Grejen är såhär att jag blir inte mitt kreativa självt om inte jag får i mig lite alkohol.
Så jag dricker lättöl precis varje dag.
Det är käckt med lättöl för det är inte speciellt dyrt och man blir glad, kreativ, produktiv, somnar asmycket lättare och sist men sannerligen inte minst, blir aldrig bakfull.
Problemet som denna Bärs-Timer löser är att jag använder frysen för att kyla ner mina bärs.
Tidigare glömde jag en burk i frysen minst 3-4 ggr i veckan.
På senare tid har det blivit mest varje dag.
Dels kostar det här 4 spänn extra per dygn dels blir man så förbannad på sig själv varför inte man kan komma ihåg den där rackans burken när man kör igång med sin matlagning och går och lägger sig (samtidigt som man faktiskt bara är salong).
Nu är det emellertid så lyckligt att burkarna typ är gjorda för att kunna just glömas i frysen (konkav kotten, typ).
Samtidigt händer det ibland att dom faktiskt exploderar, vilket inte är så roligt.
Därav, mina vänner, har jag byggt mig en Bärs-Timer!
MVH/Roger
PS
Nu ska jag bara optimera drifttiden på den så jag slipper byta batterier för ofta.