Rörelsesensor?
Rörelsesensor?
Jag har en grunka som jag sätter i viloläge, när den rör på sig av någon anledning, tex. att någon plockar upp/ner den, så ska den vakna.
Försöker hitta ett billigt sätt att lösa detta, det som finns är Accelerometers med XYZW hi def motion delta super sensors in 3D och jag vill eg. bara ha ja eller nej. Sen är en accelerometer lite för dyr.
Tips?
Försöker hitta ett billigt sätt att lösa detta, det som finns är Accelerometers med XYZW hi def motion delta super sensors in 3D och jag vill eg. bara ha ja eller nej. Sen är en accelerometer lite för dyr.
Tips?
Re: Rörelsesensor?
Nej, tyvärr inte, mina prylar kan vara liggandes eller stående så tilt är inte tillräckligt.
två fjädrar i varandra med lite tung topp. fjädrarna ska vara av olika storlekar, när de slår ihop får man startpuls. Simpelt och billigt
-
- EF Sponsor
Går ju att ha flera tiltsensorer / chocksensorer i olika riktningar. Med 3 stycken sensorer bör man kunna täcka X, Y och Z axlarna så att det inte spelar roll om den ligger eller står. Någon av dem bör reagera när den byter riktning. Sedan vilken typ av sensor som är bäst har jag ingen aning om.
-
- EF Sponsor