Embedded-konferens i Malmö 10-11/3
Re: Embedded-konferens i Malmö 10-11/3
Now we are speaking svenska mixed with utlädnska in a härlig combination like "embedded conference scandinavia syd" 

Är det några som planerar att gå? Jag kommer nog gå på det
Om ni börjar tycka att de svenska elektronikmässorna inte riktigt håller måttet längre så kan jag varmt rekommendera både Electronica (i München) och Embedded World (i Nürnberg).
Electronica går vartannat år och var senast i november 2014 så det är ett tag tills nästa gång. 12 hallar.
Lite mera kostym och lite närmare pengarna, mer åt inköpshållet.
Embedded World gick i veckan, men den går årligen. 5 hallar.
Lite mer jeans och skjorta, mer åt utvecklingshållet. Dock mycket lite elektronik, mest halvfabrikat.
Om man är insnöad på tillverkning så kan Productronica (som går de år det inte är Electronica) vara ett alternativ istället.
Electronicabiljetter delas ut av de flesta större reklamutskickare (katalogdistributörer, IC-tillverkare osv.), men man behöver en biljett för varje mässdag.
Personligen försöker jag åka på Embedded world de år det inte är Electronica men nu är jag i otakt och till hösten ska jag nog på Productronica så just nu är det ingen ordning..
Electronica går vartannat år och var senast i november 2014 så det är ett tag tills nästa gång. 12 hallar.
Lite mera kostym och lite närmare pengarna, mer åt inköpshållet.
Embedded World gick i veckan, men den går årligen. 5 hallar.
Lite mer jeans och skjorta, mer åt utvecklingshållet. Dock mycket lite elektronik, mest halvfabrikat.
Om man är insnöad på tillverkning så kan Productronica (som går de år det inte är Electronica) vara ett alternativ istället.
Electronicabiljetter delas ut av de flesta större reklamutskickare (katalogdistributörer, IC-tillverkare osv.), men man behöver en biljett för varje mässdag.
Personligen försöker jag åka på Embedded world de år det inte är Electronica men nu är jag i otakt och till hösten ska jag nog på Productronica så just nu är det ingen ordning..

Var det någon som var där? Jag hade tyvärr(?) inte tid och har hört lite blandade omdömen.
Var det inte Arduino-dag i Malmö idag också? Någon som var där? En annan dag hade jag definitivt varit där och tittat.
Tyvärr så krockade tiden med svärmor fyller år, annars hade jag kört.