Har kört vidare lite idag. Gnistat första shrouden och tagit fram skruvarna till vibrationsdämpningen.
63.JPG
64.JPG
65.JPG
Shrouden uppriggad i gnisten och gnistningen påbörjad! Jag visste att det skulle gå fort, men att det skulle gå SÅ fort visste jag inte. Tog mig ca 10min att skrota ur ett hål och elektrodförslitning var ju inget som existerade.
68.JPG
69.JPG
Gnistningen klar, blev ju riktigt bra detta!...
70.JPG
...Eller inte... Jag gjorde en liten designmiss. Beror på hur jag skapade den snea ytan/fasen på modellen, sen kollade jag bara frigången på mittenhålet och det funkade ju... Detta löser jag imorrn genom att använda samma elektrod men gnista på en annan Z-höjd.
66.JPG
67.JPG
Medan gnisten tuggade modifierade jag skruvarna som ska vara till vibrationsdämpningen. Jag började med att svarva en liten frigång vid skallen, för gängan inte nådde ända in. Sen svarvade jag till en specialbit av koppar. Det är en bricka med ett gängat hål som underlättar för mig i svarven/slipen med Z-nollan. Skrotninigen skedde i svarven, sen tog jag ett finskär i slipen för att få diametern densamma på alla bitar och en mycket finare yta.
71.JPG
Och så var även de klara!
Nu blir det att kasta sig i sängen och gå upp lite halvtidigt, iväg till jobbet och fixxa till shrouden.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.