39.JPG
40.JPG
Var iväg till vattenskäraren i fredags. Blev jäkligt bra faktiskt!
Om ni undrar varför det finns en borstad och en oborstad plåt är för han först körde fram en i borstad aluminium, men vi såg sen att baksidan såg hemsk ut(var några fula märken då den bara var borstad på ena sidan, så han körde fram en till, som dock var oborstad.
Den borstade är dock galet snygg! Håller på att överväga om man kanske ska använda den ändå men försöka fixa till skadorna på baksidan. Men det är ett senare problem.
41.JPG
42.JPG
Moderkortsplåten ska försänkas in i stommen så det påbörjades så fort jag var tillbaka.
Efter några timmars jobb så var det äntligen klart! Det snea staget har jag med kört klart. Det var även några smågrejjer kvar på vissa delar till stommen som jag körde klart.
Såvida jag inte går och ändrar något(vilket jag troligen kommer göra om jag känner mig själv rätt) så är stommen helt klar i NC-bearbetning. Det är ju en massa putsjobb och liknande jobb relaterade till ytan, men det är det sista jag gör innan anodisering.
43.JPG
När stagena ändå var isär passade jag på att fila till hörnena på stagen.
Innan så var det hörnet vasst, vilket såg hemskt ut. Jag tog fram diamantfilen och fasade till hörnet, så även det hörnet passade perfekt med de resterande faserna!
44.JPG
45.JPG
46.JPG
Försänkningen av moderkortsplåten var inte det enda jag han med.
Båda shrouds bearbetade jag på andra sidan. Dock så är de inte klara än på länge.
47.JPG
48.JPG
49.JPG
50.JPG
51.JPG
Jag måste bara älska test-monteringar! Man känner sig så nöjd då!
Jag kände dock det att shroudsen måste tas mer på höjden. När stommen skruvades ihop så förspänns hela sammanställningen för mycket. Så genom att jag fräser av några tiondelar på shroudsen så minskar jag den förspänningen vilket kommer leda till bättre vibrationsupptagning.
IMG_0660.JPG
IMG_0666.JPG
IMG_0667.JPG
Vad är ett bygge utan lite gnistning? Körde fram några elektroder som ska gnista ur shrouden så man får plats med skruv där. Så shroudsen kan skruvas fast på radiatorn.
Det var allt för denna gång. Nästa helg blir det nya tag!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.