Köper du på eBay så tar PayPal pengar från ditt kort och ger till säljaren.Glenn skrev:På ebay så har jag både min bank och paypal mellan mej och säljaren, på aliexpress har jag bara min bank.
Betalar jag med paypal så godkänner jag ju att paypal tar pengar från mitt visakort och ger till säljaren.
Köper du på Aliexpress så tar Aliexpress pengar från ditt kort och ger till säljaren.
Vad är skillnaden? PayPal ägs dessutom av eBay så det är verkligen ingen skillnad som jag ser det.
Nej då, du kan begära förlängning hur många gånger som helst. Jag brukar begära 10 dagars förlängning åt gången, och efter andra gången så brukar jag tröttna och begära pengarna tillbaka istället.Glenn skrev:Och som sagt, det där skyddet är inte så mycket värt med de långa leveranstiderna det brukar vara, förlängningen kan man väl dessutom bara begära en gång tror jag ? (med det inte sagt att det är dåligt att det finns, iden är ju bra.)
Aliexpress kräver inte att du signar köpen, däremot måste du fortfarande slå in ditt kortnummer så klart.Glenn skrev:Det är stor skillnad, SÄRSKILT efterssom banker numera alltmer går över till att man måste signa alla kreditkortsköp online med sin bankdosa, som man förstås aldrig har med sej när man ska köpa nåt..
Med paypal slår man sitt lösen, klart.