Vår verkstad [Råkade införskaffa en gammal ZCorp 3D printer]
Re: Vår verkstad [uppredning av röran & lägenhetsrenovering]
Blev en kapselställning av akryl. Vill minnas att Klas-Kenny gjorde en liknande? 

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Vet inte om det står tidigare i tråden, men vad använder ni för verktyg när ni bockar akryl?
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Ojojoj det är till att slå på stort. 
Det är lite drygt 3ggr så dyra koppar kaffe med den där jämfört med att köra med bryggkaffe och en skvätt mjölk.
Man kanske skulle ge sig in i CNC-branchen så man har råd... haha!
Dock tar den där hållaren ganska stor plats. Det borde vara hyfsat enkelt att göra ett dispensertorn av akryl. Typ sån här:

Det är lite drygt 3ggr så dyra koppar kaffe med den där jämfört med att köra med bryggkaffe och en skvätt mjölk.

Man kanske skulle ge sig in i CNC-branchen så man har råd... haha!

Dock tar den där hållaren ganska stor plats. Det borde vara hyfsat enkelt att göra ett dispensertorn av akryl. Typ sån här:

Själv så har jag varit sugen på en väggmodell för Nespresso.
Hoppas att kankki är medveten om att när dom blir klara med det här bygget,
så måste dom påbörja ett nytt, det här är ju en av dom bästa trådarna på EF
Hoppas att kankki är medveten om att när dom blir klara med det här bygget,
så måste dom påbörja ett nytt, det här är ju en av dom bästa trådarna på EF

Eller bjuda in EF på studiebesök 

Ojoj, vilka smarta designer! Får bli en sådan ifall vi behöver mera rum på köksbänken!
Dyrt och dyrt.. dricker inte så mycket kaffe sist och slutligen, men det är ju bara kul om det smakar gott och går snabbt när man gör det.
Sen med en bryggare blir det ju ofta spill också.
Brist på uppdateringar tror jag det inte blir.. vi har ju en hel gårdsplan att reda upp nu i sommar
Och så ett biltak.. osv.
Dyrt och dyrt.. dricker inte så mycket kaffe sist och slutligen, men det är ju bara kul om det smakar gott och går snabbt när man gör det.

Brist på uppdateringar tror jag det inte blir.. vi har ju en hel gårdsplan att reda upp nu i sommar

Missade ditt inlägg. En plastvärmebockareMeduza skrev:Vet inte om det står tidigare i tråden, men vad använder ni för verktyg när ni bockar akryl?

Blitt några pixlar 
Fick för oss att börja sälja akrylpixlar att tejpa på väggen. Finns här om någon är intresserad
http://shop.cnc-design.fi/product/wallpixls

Fick för oss att börja sälja akrylpixlar att tejpa på väggen. Finns här om någon är intresserad
http://shop.cnc-design.fi/product/wallpixls
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Fler färger! Mario ser lite blek ut. 

Nu känner jag mig gammal. Jag kände inte igen Mario och funderade dessutom på att föreslå att sätta upp pixlar i mönster som liknar de klassiska tv-spelen. Då tänkte jag på typ Space Invaders, Pac Man o.s.v., inga nymodigheter som Mario 

- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Bah, space invaders, nymodigheter. Jag spelade PONG hos en kusin innan jag blev med C64. 
Dock var jag inte född när pong uppfanns.

Dock var jag inte född när pong uppfanns.

Ska se nu.. börjar med svart och vitt nu, kan lägga till fler färger om det börjar sälja något.
--
Lägenheten framskrider
WC:t spacklat
Våtrumsmattan på utsträckning
Blitt lite kakel också. Tog från ett lokalt överskottsbolag så det blev ju snorbilligt, hundralapp för allt. Blir halvmatta vita kakel med lite mönster av blank svart.
Så fixade vi lite lister runt fönstrena. Var lite svårt att få det på något vettigt sätt eftersom det finns inget att skruva mot. Så det blev ihopskruvade melaminlådor som vi limmade dit med en massa PU.
Behövs rätt så stora täcklister, men kan nog bli bra ändå.
Så bytte föräldrarna ut sin gamla centraldammsugare, så vi la den gamla i lägenheten

Så stiftade vi upp lite panel i taket också! Helt otroligt hur smidigt det är att lägga upp. Och snyggt blev det!
Sovrummet
Köket
"Kontoret"/whatever rummet. Återstår bara hallen och vardagsrummet (sitter ju ihop)
Så planerades det lite kök. Blir högst antagligen IKEAs Ringhult, svarta. Tycker den serien är mycket stilig! Men lite svår att hålla ren, kanske. Nu är det ju Finland vi bor i så ett torköverskåp är ett måste

Annars är ju IKEAs Kitchen Planners integrering med webshoppen helt korkad.. eller oexisterande snarare. Nåja sköt iväg ett mail åt dem.
EDIT:
Ja, och så var vi och hämtade lite parkett! Mörk grafit-ek (det är undersidan som syns på bilden). Var sekunda, så det var halva priset. Någon mikrobuckla här och där men man ser det inte om man inte kryper.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Tips: montera ALLA handtag horisontellt oavsett lucka. Det ser så oregelbundet ut om man har lodräta på skåpen, och horisontella på lådorna.
-
Smidigare med knoppar så slipper man tänka på hur lådor/dörrar öppnas och folk som tycker att de sitter fel xD
Funktion går före design, sätt handtagen så det känns rätt att öppna/dra ut.
Drabbad av design är bland det värsta jag vet.
Drabbad av design är bland det värsta jag vet.