Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Re: Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
En "adapter" till GoPro-fästet på cykelhjälmen, så att man lätt kan montera en lampa där istället.
På första bilden ser ni prototypen utskriven. Nu jobbar jag på en "lättad" variant.
På första bilden ser ni prototypen utskriven. Nu jobbar jag på en "lättad" variant.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Liiiiite synd att SolidWorks kostar som en och en halv skrivare...matteeee skrev:Ser ut som SolidWorks

Det finns ingen slimmad gratis/billig-version? Generellt tycker jag SketchUp fungerar ganska bra men man är ju alltid nyfiken att testa nya program.
Ni kan också testa 123D Design från Autodesk som gör Autocad.
Den är gratis och verkar bra
Den är gratis och verkar bra
Själv har jag senaste tiden kört Autodesk Fusion 360, det är gratis för privat bruk och startup-företag, och så här långt är jag riktigt nöjd!
Ja, om det räcker? Jag tror företaget jag jobbar för pyntade ca 80k för sin ursprungslicens runt 2003, och sedan runt 1,5-2 skrivare (inte byggsats då) om året för uppdateringar, support och liknande. Dock slutade vi med det 2010 då vi kände att det räckte med uppdateringar och supporten använde vi aldrig ändå. Så nu sitter jag på en lite äldre version, som ändå funkar finfint till mitt och företagets behov.Vejbymats skrev:Liiiiite synd att SolidWorks kostar som en och en halv skrivare...matteeee skrev:Ser ut som SolidWorks
Nej det var inte det, jag hade redan provat (utan framgång) med 20 såg jag...dbostream skrev:Ni som inte kan skriva ut flexmaterial i standardutförande kör ni för fort? Jag kör med Slic3r-inställningarna som kommer från tillverkaren av Filaflex, hastigheten ligger på 40 eller 50 minns inte riktigt.
Men igår hittade jag och skrev ut denna:
http://www.thingiverse.com/thing:548827
k8200 3drag extruder inlay rework for E3D Hotends and flexible filament
Inbyggd hållare för E3D lockade mig att ta tag i saken.
Efter 20 minuter med FormFutura's Flex TPC så har ännu inget gått fel!

Printad o klar
Ett hjul till en cable cam Dolly
Tack för tipset!Meduza skrev:Själv har jag senaste tiden kört Autodesk Fusion 360, det är gratis för privat bruk och startup-företag, och så här långt är jag riktigt nöjd!

Mitt nya favoritprogram...

Borrmall
Hur laddar man ner det? På deras hemsida får jag bara fram ett formulär där jag ska fylla i om jag är lärare eller student...Vejbymats skrev:Tack för tipset!Meduza skrev:Själv har jag senaste tiden kört Autodesk Fusion 360, det är gratis för privat bruk och startup-företag, och så här långt är jag riktigt nöjd!![]()
Mitt nya favoritprogram...
Skrev ut en fisk idag: