Hmm..har kollat lite vidare. Mätte upp alla spänningar på dom olika korten, OK! Kollat alla komponenter och lödpunkter okulärt, ser bra ut! Alla jordpunkter, letat kalllödningar etc.
Fuskmätt på kondingarna i slutsteget, jämfört värdena mellan V och H-kanal!
Kopplande in ett par hörlurar på förförstärkaren och lyssnade om störningarna fanns där, både dom som finns vid tillslag och dom som uppstår när man knackar på chassit, det hördes ingenting. När jag gjorde detta hade jag dock ingen belastning på slutsteget!

Alla pottar är tysta utom ena ton-kontrollen som har lite skrapljud!
Detta är lite svårfelsökt om kvällarna när man rätt som det är får brum/knaster på högsta volym, är rädd om både högtalare och grannar!
Rätt som det var när jag felsökte så funkade båda stegen , utan knaster, provade att släcka V och H för sej genom att ta ur säkringen för ena kanalen och samtidigt knacka med ett mejselskaft på chassit, tyst! Knackade lite lätt på alla kort, kylarna till slutsteg, nätdel etc, inget! Då kopplade jag ihop allt igen och lät det stå på en 20min samtidigt som jag knackade på chassiet med jämna mellanrum, tyst en lång stund innan det fick spel och brummade på högsta volym(volym-potten på min) och jag fick rycka sladden snabbt som..!
Behöver fixa nån belastning så jag kan felsöka "tyst" och utan att äventyra högtalarna, ska jag böka fram oscilloskopet från källaren nån dag så man kan se vad som händer! Även kolla spänningsmatningen så att det inte är några spikar, störningar eller drop där, kan tänka mej att slutsteget är mer känsligt för det än övriga delar!?
Ja det är lite amatörnivå på detta, men jag försöker!