Crescendo
-
här är lite fakta... 50w/8ohm och 85w/4ohm kan låta lite, men ja lovar... det är mycket mer än tillräckligt!!! Vad mer än som står bland dessa data kan väl vara värt att notera att det är ett Klass -A steg, ja har som jag sagt tidigare totalt separerat kanalerna från varann då de inte änns har gemensam jord, i strömdelen använder jag 4x22000uf RIFA kondingar och 220VA Toroid trafo per kanal!!
Ja har även endast Supras kontakter och kablar i signalvägen såklart! vet inte om ja har missat nått...

-
-
Nån som kan hjälpa nu när jag har mätt upp självsvängningen, det var ju många som ville det?danne_linkinpark skrev:Har nu mätt upp ordentligt hur mycket det självsvänger, det självsvänger i 4MHz. Jag har bytt t8 och t10 men hade ingen betydelse vilken man använde självsvängde lika mycket ändå, har läst igenom hela tråden och har snappat upp vissa förändringar man kan göra för att få bukt med självsvägningarna, jag har bytt source mot 4 st 2W 1ohms motstånd på varje, men det hjälpte inte kanske man ska ha fem st?
-
-
Ja de stämmer (my bad) vad ja nu kan uttala mig om angående ljudet då ja kunnat lyssna en del efter byggandet så är detaljrikheten enorm! mp3-filer kan ja stort sett glömma framöver lät inget vidare när ja spelade upp en bas-mp3-låt som jag blev ombedd av en polare, var väl inte allra högsta kvalitet, men den var nästan olyssningsbar, tror bara den var i 192kbs, Har väl endel själv-pressade mp3:ar som ja använt med 'lame-encoder' i 256 o 320kbs o dom bör ja nog kunna spela utan att klaga, men hur ofta hittar man musik med den kvaliteen på nätet...? Nog om mp3!!!
Annars kan jag verkligen hålla med om den sista texten i artikeln "Förstärkaren höll högtalarna i ett järngrepp och tappade aldrig kontrollen" trodde inte mina B&W högtalare skulle vara riktigt så lättdrivna...
Annars kan jag verkligen hålla med om den sista texten i artikeln "Förstärkaren höll högtalarna i ett järngrepp och tappade aldrig kontrollen" trodde inte mina B&W högtalare skulle vara riktigt så lättdrivna...
Det presenterades en Mjukstartkrets som var avsedd för den här förstärkaren (och även DC-offsetskyddskretsar) i Crescendo Millenium artikeln (Allt om elektronik. tror t.om att jag har den). Jag har iallafall byggt mjukstarten och den funkar väldigt bra.danne_linkinpark skrev:Nån som har schema till en mjukstart till ett slutsteg, alltså en sån där mjukstart som gör att inte säkringarna går hela tiden?
-
- Greve Hamilton
- EF Sponsor
Är det någon som har lyckets skilja det från en CD vid blindtest? Jag tror dig tyvärr inte.Jolles skrev:mp3-filer kan ja stort sett glömma framöver lät inget vidare när ja spelade upp en bas-mp3-låt som jag blev ombedd av en polare, var väl inte allra högsta kvalitet, men den var nästan olyssningsbar, tror bara den var i 192kbs