Antar jag haft tur genom åren med ytterst lite hårddiskcrasher osv. Men nu håller jag på att installera om ett antal
burkar med väldigt viktiga saker, har en 1U Rack men min företagsserver står som en Win7 server. Har många år använt raid, paragon drivecopy med schemalagda backuper till en annan hd och till en USB-Sata Adapter för att ha en galvaniskt skild backup så att säga. Mitt företag är lite av fort knox vad gäller larm och försäkringsgodkända galler, åskskydd osv men en brand skulle ju ödelägga allt. Så mina tankar går på någon safe Onlinetjänst, kan man lite på dem , trådlösa backuper? Antar det bästa är ett professionellt backupsystem och orka öppna kassaskåpet med det extra värmeskyddade itskåpet i detta tunga Diplomat (300 kg).
Alla tips emottages tacksamt , har en micro-atx som jag skall installer Pf-Sence som Brandvägg/Bandbreddsbegränsning till Barnen

Kör Win 7 Prof / F-Secure IS 2015 / Apache och en del annat. Visst skulle jag använt Linux som jag gör på andra burkar men just den här Servern har Windows program som jag måste köra på min Server! Har även en VPS på ett serverhotell, kör TSL explicit , men att tanka ett antal GB per dag till den blir dyrt.
Iaf alla tips emottages tacksamt, misstänker många av er här inne har bra kunskap om bra lösningar!
Tyvärr är ju budgeten begränsad, därav mina billiga dåliga lösningar som klarat mig hitills..