Jag skulle behövt en elmotor och hittade en på ebay från England och funderar på om dessa går köra i Sverige eller är det något som skiljer länderna mellan som gör att de inte går köra här?
5.5KW , 7.5 HP Three (3) Phase Electric Motor 2800 RPM 2 Pole 5.5 KW / 7.1/2 HP
Motor 3-fas från england fungerar i Sverige?
Re: Motor 3-fas från england fungerar i Sverige?
Varför köper du inte här i stället.
Men visst UK har samma spänningar som vi har här, så det är i princip inga problem.
Det enda undantaget är på byggnadsarbetsplatser där man har 110V.
Men visst UK har samma spänningar som vi har här, så det är i princip inga problem.
Det enda undantaget är på byggnadsarbetsplatser där man har 110V.
Det är väl mest priset, t.ex. så blir det 3200:- ink frakt till Sverige för den på ebay.
En liknande motor från Nima kostar 4455:- inkl. frakt men det kanske finns något bättre (billigare) ställe av beställa från?
En liknande motor från Nima kostar 4455:- inkl. frakt men det kanske finns något bättre (billigare) ställe av beställa från?
- SeniorLemuren
Jag har en ASEA liggande, jag har för mig att den är på 3 eller 4 kW 1400 r/m. Kanske inte passar, annars kränger jag den för en femhundring + frakt. 

Den skulle nog varit lite större men tack ändå!
Verkar som duabhuset har några som inte kostar alltför mycket så det kanske får bli därifrån
Verkar som duabhuset har några som inte kostar alltför mycket så det kanske får bli därifrån