Ja, färgat glas kan ge sämre ljusflöde då vissa delar av ljuset dämpas. Mina lampor har klart glas.
Jag har vad jag vet aldrig sagt att jag har hella, Bosch har jag, Big Knick 225, ja dom är ju blåa från fabrik så kan inte göra nått åt det..borde kanske köpt vita när jag väl handlade men köpte nog blåa endå verkar det som.SM2XJP skrev:Läste en test då de blev populärt med färgade glas på extralysen och enligt den så hade man om jag kommer ihåg rätt 12% sämre lyse från den med färgade glas. Hella har väl inget lyse som heter 225 eller har jag missat nått
/Peter
Ja föregångaren heter Hella Rallye 3000, sånna körde jag alltid i slutet på 90 talet och en bit in på 2000 talet, klart glas på den tiden men kom även som blåa lite senare in på 2000 talet. På den tiden fanns väl inte Xenon, i alla fall var det absolut inget som en vanlig privatperson hade råd att köpa. Hade 5 stycken Hella 3000 med vitt glas på en Volvo 760TD, satt ett relä för varje lampa och 100 watt H1 i varje. På den tiden visste man ju inte om Xenon och tyckte att det lös uta bara helvette. Nu skulle jag säga att jämförde jag nu med det jag har idag så skulle det kännas som stearinljus ungefär.Camel skrev:Hella Rallye 3003
Perkla skrev:Jag har vad jag vet aldrig sagt att jag har hella, Bosch har jag, Big Knick 225, ja dom är ju blåa från fabrik så kan inte göra nått åt det..borde kanske köpt vita när jag väl handlade men köpte nog blåa endå verkar det som.SM2XJP skrev:Läste en test då de blev populärt med färgade glas på extralysen och enligt den så hade man om jag kommer ihåg rätt 12% sämre lyse från den med färgade glas. Hella har väl inget lyse som heter 225 eller har jag missat nått
/Peter
Ja måste ta och justera dom lite o se om det blir bättre ljusbild...SM2XJP skrev:Verkar som dom skulle behöva en justering