Tråden om våra kina-fräsar

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
Användarvisningsbild
Perkla

Re: Tråden om våra kina-fräsar

Inlägg av Perkla »

Tror jag faktiskt ska ta o beställa en maskin nu idag känns det som, bara frågan, vilken ska man ta, max 900 US dollar kan jag tänka mig att betala för själva maskinen, sen tillkommer ju tull och moms endå när jag ska hämta ut grejerna, jag har lusläst ebay i UK (för att slippa moms och tull) men inte hittat nått bra, antar att det bara är kina kvar då..

Nån som rekommenderar nått bra nu när jag endå ska beställa, ni vet ju mer än mig och det är en 3040 det är frågan om. Får ju endå ingen 6040 för dom pengarna.. :S

Fantastiskt tacksam för lite hjälp ang detta nu så jag inte drar på mig nått som visar sig vara skit, som jag inte visste om..
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

De som säljer från HK och skickar DHL skriver 4-6 dagars leveranstid, kan ju vara nåt att kolla på.
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

HK vad är det.. ? menar du UK ?

Som jag sa tidigare så har jag kollat upp det mesta med fräsar som skickas från UK, verkar inte finnas nått som är inom min budget, kan tänka mig att lägga ut 900 dollar på inköpet så blir det ju runt 1500:- till i tull och moms åxå om jag köper från tex kina
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

HK=Hong Kong
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Jasså ja, jo men det är endast det jag kollar på, snabb leveranstid, dock ovisst med den dåliga spindeln den kommer med och spindelfästet som verkar minst sagt svårt att modda så det passar nån annan spindel, eftersom dom flesta 3040 verkar se ut så här så antar jag att även jag får finna mig i det.. :D..
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Har dock hittat en med ett annat fäste för spindeln, kanske kan vara nått då det blir tämligen lättare att byta spindel när det blir dags..

http://www.aliexpress.com/item/Free-shi ... 40192.html
m_thread

Inlägg av m_thread »

Nu har jag inte läst alla 9 sidorna i denna tråd, men varför inte välja ett paket med en vattenkyld bortstlös spindel i stället? Jag har en 6040 med en 800W vattenkyld spindel och den är helt supertyst och på alla sätt bra.

/Fredrik
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Säkert absolut bra det.. men som jag skriver 3 inlägg uppåt i tråden så jag har jag budget på 900 dollar, ja jag kan sträcka mig till 1000 dollar..
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Känner mig endå lite sugen på denna, så kanske man slipper byta spindel, ett par tusen till kostar den dock men kanske prisvärd endå ?

http://www.aliexpress.com/store/product ... 28343.html
Användarvisningsbild
bose

Inlägg av bose »

Jag skulle säga Ja. Då kommer inte spindeln till att bli den första begränsningen på maskinen.
Stabiliteten i maskinen tror är enklare att uppgradera än spindeln på dessa små maskiner.

På den du länkade till får du en spindel med en borstlös motor som bör hålla länge. Om du skulle köpa en maskin med liten spindel så hade denna uppgradering kostat 2000-2500kr + att du måste tillverka en ny Z axel eller infästning för den större motorn.
slaith

Inlägg av slaith »

Jag håller med föregående talare.
Spara en månad extra och köp den med vattenkyld spindel.
En akvariepump, lite glykol och en 14 liters back med lock från biltema så är det klart sen.

Nu vet inte jag hur mycket dom luftkylda låter, men när man kollar på större spindlar så är det alltid till fördel vattenkylt.
Plus att du kan köra med en radiator i serie för PC kylning, och använda termostat för att hålla nere värmen ytterligare.
Jag kör utan radiator och har ca 10-12 liter vatten i backen och när jag har kört riktigt länge, kanske 5-6 timmar i sträck så är det knappt ljummet.
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Jag förstår.. hittade nått intressant på carving CNC men vet ej vad frakten kostar därifrån.. nån som vet ?
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Så har det blivit dags för mig att beställa en CNC inom kort, blir en med 800watts spindel, dom jag hittar på Aliexpress har rätt så få order.. och dålig feedback på produkten.. trist.

Ebay lär väl vara dyrare, iaf sist jag kollade.
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Hittills verkar detta vara det bästa alternativet, ja och billigast åxå för den delen, följer inte med nån kylare, skulle man kunna montera några kylgrejer på maskinen så man slipper ha bunke med kylmedel o sånt vid sidan av ?

Vattenkylning till data kanske kan funka eller är det för klent ?

http://www.aliexpress.com/item/Updated- ... 99118.html
Användarvisningsbild
Perkla

Inlägg av Perkla »

Lagt beställning nu, dyker nog upp om en 10-14 dagar eller så...
Skriv svar