Var och skaffade en självbländande svetsskärm så nu var jag på och gjorde ett nytt försök med svetsningen.
Slipade ur den gamla svetsen och fyllde på med ny fog. Svetsade 10 mm åtgången och direkt på med nålhammaren för att smida ut svetsen. Blev lite bättre denna gången men inte helt bra, nickel elektroderna rinner väldigt lätt jämfört med de växelströms-elektroder(vad de nu hette) jag brukar använda , under upp är bara att glömma. Detta är förövrigt svetsat med en inlånad invertersvets med elektrod på plus och ca 60 amp. Bilder kommer om några dagar när jag kommer ihåg kameran.
Angående förvärmningen så är det lite svårt att värma denna del så mycket mer då det råkar innefatta hela växellådan med tätningar och olja, punktvärma gjute mer än 100 grader brukar inte vara en god idé.
Nu är alla cylinderfoder monterade och höjden ligger mellan 0,05 och 0,10 på dem

Vevaxel och ramlager är monterade och motorstativet börjar likna en banan fast jag är bara uppe i ca 150 kilo av 450 kilo som stativet skall tåla

Det trillade även in lite mer delar: vattenpump, oljepump, lager till insprutningspumpens drivning och en liter Fordson Empire Blue färg.